تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
با تصویب نمایندگان مجلس؛

از واحد‌های مسکونی حمایتی فقط حق انشعاب دریافت می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن چهار وزارتخانه را مکلف کردند از واحدهای مسکونی حمایتی فقط حق انشعاب دریافت کنند.

اقتصاد ۲۴- در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در جریان بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن با ۱۷۱ رای موافق به ماده ۱۴ این طرح وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف کردند به منظور پوشش خطرپذیری (ریسک) ساخت مسکن، امکان پیش خرید و سایر ابزار‌های پوشش خطرپذیری (ریسک) خرید مصالح ساختمانی (صرفا فولاد و سیمان) را در بورس کالا فراهم نماید.

براساس تبصره یک این طرح که توسط نمایندگان تصویب شد، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت مکلفند آیین‌نامه مربوط به نحوه تامین مصالح ساختمانی (فولاد و سیمان) برای طرح‌های مسکن حمایتی (با حذف واسطه‌ها) را تهیه نمایند و به تصویب هیات وزیران برسانند.  

طبق تبصره ۲ این طرح نیز که توسط نمایندگان تصویب شد، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است امکان خرید مصالح ساختمانی را برای سازندگان مسکن حمایتی با معرفی وزارت راه و شهرسازی از بورس فراهم نماید.

همچنین بر اساس ماده ۱۷ این طرح که با ۱۶۴ رای موافق به تصویب نمایندگان رسید، وزارتخانه‌های نیرو، نفت و ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلفند برای کلیه واحد‌های مسکونی برنامه‌های حمایتی مسکن، صرفا حق انشعاب را دریافت کنند و حق دریافت هیچ مبلغ دیگری تحت هر عنوان را ندارند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر