تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰

کاهش بیش از ۹۰ درصدی هزینه‌های سفارش‌گیری، ارمغان فناوری و نوآوری برای صنعت پخش

شرکت‌های توزیع و پخش کالا امروزه نقش مهمی در گردش چرخ اقتصادی کسب‌وکار‌های تولیدی در کشور دارند. به نوعی می‌توان از صنعت پخش به عنوان بازوی تولید در کشور نام برد، زیرا بدون حضور و فعالیت آن، محصولات تولیدی به دست مصرف‌کننده نمی‌رسند و تولیدکنندگان با هزینه‌های سرسام‌آوری در این حوزه مواجه خواهند شد؛ لذا مدیریت بهینه منابع و کسب حداکثر بهره‌وری در صنعت پخش، یکی از عوامل اصلی و کلیدی ادامه حیات و در نتیجه شکوفایی اقتصادی و رشد تولیدکنندگان است.

اقتصاد۲۴-  همانطور که اشاره شد مدیریت هزینه‌های یک شرکت پخش در دنیای رقابتی امروز از اهمیت ویژه‌ای دارد و بخش عمده هزینه‌های یک شرکت در این صنعت مربوط به لجستیک و منابع انسانی است. در تحقیقات صورت گرفته، رشد درآمد، افزایش سودآوری، حفظ مشتری، مدیریت بهتر موجودی، کاهش هزینه‌های کسب‌وکار و همچنین بهبود ارتباطات و یکپارچگی در سطح زنجیره تامین از مهمترین اولویت‌های کسب‌وکار‌های فعال در صنعت توزیع و پخش هستند و دغدغه اصلی مدیران این مجموعه‌ها را تشکیل می‌دهند.
از موارد مهمی که در سال‌های اخیر تاثیر بسزایی در رفع این چالش‌ها داشته است، استفاده از فناوری و نوآوری‌های جدید بوده که باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها به میزان چشم‌گیری شده است. امروزه شرکت‌های پخش با به‌کارگیری تکنولوژی غریبه نیستند و تقریبا در تمامی این مجموعه‌ها استفاده از تکنولوژی‌های جدید به‌خصوص در بخش فناوری اطلاعات با تکیه بر نرم‌افزار‌های مالی، حسابداری و مدیریت پخش مویرگی به شمار می‌رود. به گونه‌ای که دیگر شرکت‌داری و مدیریت در صنعت پخش بدون استفاده از نرم‌افزار‌های مالی و حسابداری قابل تصور نیست و جست‌وجو برای انتخاب نرم‌افزاری مناسب در این بخش از بدو تاسیس و راه‌اندازی یک شرکت پخش به امری ابتدایی و اولیه تبدیل شده است.

فرآیند سفارش‌گیری از مشتریان، یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های هر شرکت پخش به شمار می‌رود که هزینه‌های بالایی در این بخش صرف می‌شود و عملکرد آن برای کل مجموعه بسیار حائز اهمیت است. در واقع بخش فروش که کار اصلی در فرآیند سفارش‌گیری را انجام می‌دهند، در خط مقدم یک بازار کاملا رقابتی در یک شرکت پخش مشغول فعالیت هستند. از این رو مخارج تجهیز، توسعه و مدیریت تیم فروش، از جمله هزینه‌های اصلی و بزرگ یک شرکت پخش محسوب می‌شود و مدیریت صحیح این هزینه‌ها و صرفه‌جویی در بخشی از آن می‌تواند درب‌های جدیدی را برای برنامه‌ریزی و طراحی استراتژی توسعه و رشد به روی کسب‌وکار ما بگشاید.
یافتن نیروی بازاریاب مناسب برای تیم فروش، هزینه‌های بالای حقوق، دستمزد و آموزش بازاریاب‌ها، مشکلات قراردادی و بیمه‌ای، چالش‌های فروش حضوری، مشکلات ناشی از بیماری‌های همه‌گیر نظیر کرونا که در سال گذشته تیم‌های فروش را با مسائل فراوانی همچون محدودیت تردد و ... مواجه کرد، همه و همه باعث می‌شود تا وقت و سرمایه هنگفتی در این بخش از بین برود و یا عملکرد مطلوب مورد نظر را به ارمغان نیاورد.

این چالش‌ها ممکن است موجب شوند تا در دراز مدت از مسیر اصلی اهداف تعیین شده منحرف شویم و این نقطه دقیقا جاییست که فناوری و نوآوری می‌تواند به کمک کسب‌وکار ما بیاید و خلاء موجود در این فضا را پر کند. این اتفاق مسیر دستیابی به کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی را برای ما هموار می‌کند.

با وجود راه‌های جایگزین بهینه و کم‌هزینه، اتلاف زمان و سرمایه در بخش سفارش‌گیری توجیهی ندارد و عدم استفاده از این نوآوری‌ها ممکن است ما را در این ماراتن بزرگ از رقبا عقب بیاندازد. یا برعکس استفاده از یک فناوری یا نوآوری می‌تواند منجر به تولد یک مزیت رقابتی و برتری در کسب‌وکار شود و در نهایت با افزایش درآمد و سودآوری به رشد و توسعه مجموعه ما کمک کند. از استارتاپ ویزیت‌اپ می‌توان به عنوان یک نوآوری بزرگ در صنعت پخش نام برد که وظیفه دریافت سفارشات به صورت مستقیم از مشتریان را با هزینه بسیار ناچیزی بر عهده گرفته است.

در این پلتفرم که به صورت اختصاصی برای صنعت پخش طراحی و پیاده‌سازی شده است، شرکت‌های پخش می‌توانند با حضور در بازار پخش آنلاین، تمامی فروشگاه‌های شهر و صنف مورد فعالیت خود را بی‌دردسر و کم‌هزینه ویزیت کنند. واحد‌های صنفی خرده‌فروش هم با نصب اپلیکیشن ویزیت‌اپ و مشاهده همه کالاها، محصولات و جزئیات قیمت و پروموشن‌های تمامی شرکت‌های پخش حاضر در این سامانه به‌صورت یکجا، مستقیما و بدون نیاز به مراجعه حضوری، در هر زمان و هر مکان اقدام به ثبت سفارش کنند و به راحتی بتوانند وضعیت سفارش خود را پیگیری نمایند.

تیم استارتاپ ویزیت‌اپ با بهره‌گیری از بهترین استاندارد‌های روز دنیا توانسته‌اند سیستمی را طراحی کنند که به سادگی ابزار‌های فروش را در اختیار شرکت‌های پخش و مدیران فروش قرار می‌دهد تا قادر باشند با استفاده از بنر‌های تبلیغاتی، تعریف و اطلاع‌رسانی پروموشن‌ها، تبلیغات پیامکی اختصاصی و در کنار همه این موارد با کاهش چشم‌گیر هزینه‌های سفارش‌گیری، دقیق‌تر و مستقیم با مشتریان خود در ارتباط باشند.

نکته حائز اهمیت در استفاده از ویزیت‌اپ برای شرکت‌های پخش، هزینه بسیار پایین استفاده از این سیستم است. استفاده از ویزیت‌اپ برای شرکت‌های پخش بدون هزینه استقرار و ورودی و تنها به ازای میزان دریافت خدمات (pay as you go) است. شرکت‌های پخش در این سیستم در ازای دریافت و تحویل هر سفارش موفق، یک مبلغ ثابت از پیش توافق شده را پرداخت خواهند کرد. این رقم ناچیز فارغ از میزان و حجم سفارشات دریافتی است و می‌تواند محل خوبی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش سودآوری شود. همچنین با کاهش هزینه‌های صورت گرفته از منابع حاصل در این بخش و اعمال تخفیف و کاهش قیمت‌های عرضه، افزایش فروش، درآمد و سودآوری نیز تضمین شده و قطعی خواهد بود.
با ویزیت‌اپ، مستقیم به تارگت بزنید!

ارسال نظر