تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت خبر داد؛

۲۸ فروردین؛ بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه اوراق بهادار، انتخابات هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت را بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور توصیف کرد و اطمینان داد تمام زیر ساخت‌های لازم برای سلامت کامل انتخابات و اعلام نتایج آن فراهم شده است.

اقتصاد ۲۴- حسین فهیمی، مدیرعامل سمات در نشست خبری برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که امروز با حضور رئیس سازمان بورس و اصخاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: در روز‌های آتی مجمع عادی به طور فوق العاده ۳۱ شرکت استانی را برگزار خواهیم کرد تا اعضای هیأت مدیره این شرکت‌ها انتخاب شوند.

وی افزود: بر این اساس هر شرکت ۵ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل دارد و دستکم ۱۶۰ عضو هیات مدیره، توسط مردم انتخاب و مدیریت شرکت‌ها را به عهده خواهند گرفت.

فهیمی در این نشست با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری استانی تهران و البرز از هم جدا شده و مراحل ثبت سرمایه آن انجام می‌شود، گفت: در دو استان تهران و البرز هم امکان ثبت‌نام برای انتخابات آینده وجود دارد.

نوبت دوم مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی

وی با بیان اینکه بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور برای انتخاب اعضای هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد امسال و به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: در تعداد ۱۴ شرکت استانی سرمایه‌گذاری قبلاً مجمع نوبت اول برگزار شده و، چون به حدنصاب نرسیده بودند، براساس قانون تجارت در نوبت دوم این مجامع با هر تعداد از اعضا این جلسات رسمیت پیدا می‌کند.

مدیرعامل سمات گفت: مجامع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری استانی برگزار می‌شود که طبق قانون تجارت با حداقل ۵۰ درصد به علاوه یک نفر از اعضا رسمیت پیدا می‌کند، اما اگر در اولین دعوت، این حدنصاب حاصل نشد، در دعوت دوم که ۱۰ روز بعد انجام می‌شود، جلسه با هر نصابی از اعضا رسمیت پیدا می‌کند. با این حال تأکید ما بر این است که این مجامع با مشارکت حداکثری افراد برگزار شود.

فهیمی ادامه داد: فلسفه وجودی شرکت این است که اکثریت برای اقلیت تصمیم بگیرند، اما اگر تعداد مشارکت‌کنندگان اندک باشد، برعکس این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در مورد تعداد کاندیدا‌های هیأت مدیره هم کسانی که خود را دارای شرایط می‌دانند، با ثبت‌نام در سامانه ستان setan می‌توانند تقاضای خود را برای عضویت در هیأت مدیره این شرکت‌ها اعلام کنند.

مدیرعامل سمات توضیح داد: لازم است افراد حداقل دارای مدرک لیسانس مرتبط یعنی در رشته‌هایی مانند اقتصاد، حسابداری، حقوق و مدیریت باشند و همچنین سابقه قابل‌توجهی در مشاغل مرتبط در شرکت‌ها داشته باشند که این افراد بعد از احراز صلاحیت، توسط کمیته‌ای در سازمان بورس به عنوان کاندیدا معرفی می‌شوند و سهامداران عدالت در هر استان می‌توانند به آن‌ها رأی بدهند.

ارسال نظر