تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
با بهره‌گیری از پیشرانه ایی‌اف ۷ توربو محقق می‌شود

دنا پلاس شش‌سرعته دستی در آستانه تولید انبوه

مدیر طرح نگاشت موتور ملی پرخوران (EF ۷-TC) با جعبه‌دنده شش‌سرعته با بیان این‌که تولید انبوه دنا پلاس توربو شش‌سرعته دستی اوایل امسال آغاز خواهد شد، بر ادامه تولید نسخه اتوماتیک آن تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های ایجادشده برای تولید این محصول، بر اساس تقاضای بازار قابل افزایش است.

اقتصاد۲۴ -محمد نجات عنوان کرد: موتور پرخوران (توربوشارژ) نصب‌شده بر دنا پلاس با جعبه‌دنده خودکار، استقبال بالای مشتریان را به همراه داشته و دریافت پنج ستاره کیفی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، نشان از کیفیت بالای این محصول دارد.

وی با اشاره به طرح نگاشت (کالیبراسیون) دنا پلاس توربو با جعبه‌دنده شش‌سرعته افزود: با توجه به نیاز بازار و گشتاور بالای موتور این خودرو، نصب گیربکس شش‌سرعته دستی در دستور کار ایران‌خودرو قرار گرفت. به همین دلیل، طرح نگاشت دنا پلاس توربو با جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی، توسط ایپکو و با توان کاملا داخلی، بر روی خودروی دنا پلاس طراحی و انجام شده است.

نجات با بیان این‌که در این طرح موفق شدیم با تکیه بر توان داخلی به سطح آلایندگی یورو پنج دست یابیم، اظهار کرد: مزیت اقدام مذکور این است که ایران‌خودرو به راحتی می‌تواند تغییرات مورد نظر خود را با کم‌ترین هزینه و زمان اعمال کند؛ این در حالی است که تا پیش از این، برای انجام هر گونه تغییرات، ناچار بودیم هزینه بسیار زیادی را به کشور‌های خارجی بپردازیم.


بیشتربخوانید:خودرو‌های جدید با قطعات ساخت خودروساز‌ها


به گفته وی، مشخصات دنا پلاس توربو با جعبه‌دنده دستی، مانند نسخه اتوماتیک آن است.
نجات در ادامه تصریح کرد: به محض عرضه دنا پلاس توربو دستی به بازار، شاهد استقبال خوبی از این محصول خواهیم بود.

وی گفت: به دلیل بومی بودن این اقدام و قابلیت تولید و تامین قطعات توسط سازندگان داخلی، وابستگی به ارز و تامین قطعات از کشور‌های خارجی وجود ندارد و می‌توان نسخه دستی دنا پلاس توربو را با توجه به نیاز مشتریان تولید کرد.

وی با اشاره به مشخصات فنی دنا پلاس با موتور پرخوران و گیربکس دستی و خودکار، خاطرنشان کرد: این محصولات با پیشرانه TC۷ با ظرفیت ۱.۷ لیتر به بازار عرضه خواهد شد. این موتور قادر به تولید ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور و ۱۵۰ اسب بخار توان است که با استاندارد آلایندگی یورو پنج مطابقت دارد.

مدیر این طرح، با اشاره به برنامه‌های آتی ایپکو گفت: نسل‌های بعدی خانواده موتور EF با کد +EF در خانواده دنا و سمند به کار خواهد رفت که شامل موتور‌هایی با تنوع فناوری‌های روز، سطح آلایندگی یورو شش و مصرف یک لیتر در صد کیلومتر کم‌تر از نسل فعلی است.

منبع: ایکوپرس
ارسال نظر