تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰

وعده وزیر شهرسازی برای کاهش تلاطم در بازار مسکن

 وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی شناسایی شده و لیست آن در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است، گفت: با تکمیل ثبت نام مردم در سامانه املاک براساس قانون جدید و اخذ مالیات، تلاطم در بازار مسکن فروکش می‌کند.

اقتصاد ۲۴- به گزارش خانه ‌ملت، محمد اسلامی در حاشیه نشست روز سه‌شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران درباره نحوه اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی  گفت: هدف قانونگذار در ماده  ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم جلوگیری از ورود سرمایه به بازار سوداگری، سفته بازی و معاملات با استفاده از خانه‌های خالی و به منظور افزایش سرمایه و دارایی شخص است و تصمیم داریم تا مسکن را در قالب یک کالای مصرفی مورد استفاده قرار دهیم.

وی تاکید کرد: ما به‌دنبال تنظیم و ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای مسکن هستیم، با ثبت نام مردم در سامانه املاک، آمار مورد نیاز در اختیار ما قرار خواهد گرفت. برنامه‌ریزی‌های ما در طرح جامع مسکن برای شناسایی نیازمندان واقعی و نیاز واقعی جامعه است و نباید اطلاعات ما براساس مفروضات باشد.

اسلامی ضمن تاکید براینکه پول‌های وارد شده به بازار مسکن موجب تلاطم شده است، گفت: قانونگذار دریافت میزان مالیات را از اشخاص حقیقی و حقوقی در بحث خانه‌های خالی از یکدیگر تفکیک کرده است، بنابراین اشخاص حقوقی مانند موسساتی که توانایی مالی داشته و انبوهی از خانه‌هایی را خریده و  خالی نگاه می‌دارند باید مالیاتی دو برابر اشخاص حقیقی پرداخت کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هدف ما از اجرای قانون این است که سرمایه در راستای تولید و عرضه مسکن به این حوزه وارد شود نه نگاه داشتن برای سرمایه اندوزی، ورود سرمایه طی سال‌های اخیر به منظور سرمایه‌اندوزی موجب افزایش قیمت و گرانی مسکن شده است.

اسلامی اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی شناسایی شده و لیست آن در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است و با اقدام تکمیلی ثبت نام مردم در سامانه املاک براساس قانون جدید مسلما تلاطم در بازار مسکن فروکش کرده و مردم آسایش پیدا خواهند کرد.

 


بیشتر بخوانید: مسکن بازار: آخرین قیمت فروش و اجاره ملک در نقاط مختلف تهران و ایران


 

منبع: ایرنا
ارسال نظر