حتی میتوان گفت که اگر موضوع تحریمها وجود نداشت، قطعا برای خرید محصولات فولاد مبارکه قیمتها در بازارهای بین المللی میتوانست درصدی بالاتر از قیمتهای جهانی، آن هم به دلیل کیفیت خوب محصولاتش مطرح کند. البته نباید فراموش کرد که اکنون شرکت فولادمبارکه بهترین فولادساز منطقه است.
وی اظهار کرد: اکنون سیاست کلی کشور خام فروشی را نمیپذیرد و تولید کنندگان را به تولید محصولات نهایی تشویق میکند. فولادمبارکه نیز نمادی از این موضوع بوده است تا بتواند در تکمیل زنجیره تولید گام بردارد. در واقع این تکمیل زنجیره تولید میتواند تنوع ارزآوری به همراه داشته باشد.
بیشتربخوانید:افزایش ۷۰ درصدی تولید محصولات در واحد استراتژیک RH-Top
رییس خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه شرکت فولادمبارکه باید راهکار خود را برمبنای ساختار رقابتی در دو بخش مهم قیمت تمام شده و کیفیت محصول بگذارد در ادامه افزود: اگر فولادمبارکه مبنای خود را بر بازار رقابتی قرار دهد، به طور قطع آینده خوبی خواهد داشت، ضمن اینکه با تولید انواع محصولات فولادی در اندازههای مختلف (هم اکنون تا حدود زیادی از این امر محقق شده) نام خود را در کنار برندهای فولادی جهان تثبیت کند.
جمیلی معتقد است که باید تلاشها در جهت تبدیل شرکتهای کوچک در کشور به مجموعههای بزرگ باشد؛ همچنین شرکتهای بزرگ نیز در مسیر بین المللی شدن قرار گیرند. در حال حاضر شرکت فولادمبارکه یک شرکت بینالمللی بوده و ما در ایران به این دست از شرکتها نیاز خیلی زیادی داریم؛ زیرا این شرکتهای بینالمللی هستند که میتوانند به کشور در همه زمینهها یاری برسانند؛ بنابراین باید تفکر ما برای بزرگ شدن شرکتها در مقیاس بین المللی باشد.
به گفته وی، شرکت فولادمبارکه در کنار تمامی اقدامات خود در صنعت کشور، باید شرکتهای کوچک را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد، به این شکل که در بخش آموزش، انتقال تکنولوژی، ساخت قطعات و ... به آنها کمک کند که البته تاحدودی این موارد را انجام داده است، اما انتظار میرود سطح فعالیتهای خود را در این زمینه افزایش دهد.