تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
همزمان با آزاد شدن صادرات؛

رب گران شد

همزمان با آزاد شدن صادرات رب گوجه فرنگی قیمت بعضی مارک‌های معروف این کالا در سوپرمارکت‌ها افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی داشته است.

اقتصاد۲۴-  رب گوجه‌فرنگی در ماه‌های ابتدای امسال، طبق روال هرسال، درصدی از افزایش قیمت را به‌خود دید. بعضی از برندهای شاخص مثل چاشنی و دریان‌دشت، قیمت‌های خود را بین هزارتا 3هزار تومان بالا بردند.

این رشد قیمت فعلا در برندهای محدودی اعمال شده و برخی شرکت‌ها هنوز تغییر قیمت نداشته‌اند اما بعید نیست که در روزهای آینده شاهد نرخ‌های جدید در محصولات دیگر شرکت‌ها هم باشیم.

رب گوجه فرنگی در قوطی‌های 800گرمی و 400گرمی و شیشه‌های 700تا 750گرمی عرضه می‌شود که هم‌اکنون با احتساب قیمت برندهای مختلف، میانگین قیمت قوطی‌های 800گرمی، 19هزار تومان است و شیشه‌های 700گرمی نیز به‌طور میانگین 17هزار تومان قیمت دارند. 

قوطی‌های 400گرمی بیشتر برندها قیمت 10هزار تومان دارند و از این لحاظ تفاوتی بین محصولات شرکت‌های مختلف دیده نمی‌شود.


بیشتربخوانید:نخوردن خوراکی به چه چیزی ختم می‌شود؟


در هفته‌های اخیر قیمت قوطی 800گرمی رب برند چاشنی با 10درصد افزایش از 18هزار و 900تومان به 20هزار تومان رسیده و این افزایش در برند دریان‌دشت 20درصد بوده است.

قیمت محصولات 800گرمی این شرکت از 16هزار و 800تومان به 19هزار و 500تومان افزایش یافته است. درصد رشد قیمت رب گوجه هرسال براساس هزینه‌های تولید، متغیر بوده و به‌طور مثال تابستان 98این کالا افزایش 100درصدی قیمت را تجربه کرد.

سال گذشته فراوانی گوجه بازار را متعادل‌تر کرد اما افزایش قیمت دیگر مولفه‌های تولید ازجمله ورق فولاد، دستمزد و هزینه حمل‌ونقل، درصدی از رشد قیمت را برای این محصول رقم زد که براساس گزارش مرکز آمار بیش از 10درصد بود.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر