تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
رئیس سازمان بورس خبر داد:

تصویب ۱۰ پیشنهاد مهم بورسی: ۳ مورد از امروز + ۷ مورد بعد از مصوبه سران قوا

رئیس سازمان بورس از تصویب ۱۰ پیشنهاد مهم توسط هیات دولت خبر داد که در برابر اجرای از امروز سه مورد، ۷ پیشنهاد دیگر باید توسط سران قوا تصویب شود.

اقتصاد ۲۴- محمدعلی دهقان دهنوی درباره مصوبات مهم هیات دولت برای حمایت از بازار سهام گفت: در پی ارایه پیشنهاداتی برای بهبود اوضاع بازار سرمایه، هیات دولت با ۱۰ پیشنهاد موافقت کرد که از این تعداد سه مورد از امروز اجرا و ۷ مصوبه دیگر هم برای تصمیم گیری در جلسه سران قوا مطرح و نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مهمترین مصوبه، تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه و معادل ۲۰۰ میلیون دلار است. همچنین مقرر شد ممنوعیت شرکت‌های سرمایه گذاری و کارگزاری‌ها در استفاده از تسهیلات بانکی، لغو شود. سومین مصوبه هم مربوط به امکان ۵ ساله سرمایه گذاران در صورت خرید سهام است.

این مقام مسئول افزود: ۷ پیشنهادی هم که باید توسط سران قوا، تصمیم گیری و نهایی شود شامل تخصیص ۸۰ درصد درآمد ناشی از مالیات نقل و انتقال سهام در سال ۱۴۰۰ به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه، معافیت مالیاتی سود انباشته شرکت‌ها هنگام استفاده در افزایش سرمایه، امهال مالیاتی یک ساله ۵۰ درصد از منابع مربوط به خرید سهام شرکت‌ها، لغو ۳ ساله ممنوعیت خرید سهام توسط بانک ها، مجاز بودن سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه، انتشار ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی با تضمین دولت توسط دو صندوق تثبیت بازارسرمایه و توسعه بازار و جبران زیان خریداران صندوق دولتی پالایشی و بانکی از محل سهام یا موارد دیگر است.

براساس این گزارش، با انتشار این ۱۰ پیشنهاد، موجی از طنز و انتقاد در مورد امکان ۵ ساله سرمایه گذاران در صورت خرید سهام در فضای مجازی ایجاد شده و اکثر فعالان بازار سرمایه به آن واکنش نشان داده اند.

ارسال نظر