تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
افتخاری مطرح کرد:

ظرفیت متفاوت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ایجاد مسیر جدید برای سرمایه‌گذاران

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورای‌عالی‌مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی گفت: برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد باید توجه داشت که هر کدام از مناطق ظرفیت‌های خاص خودشان را دارند.

به گزارش اقتصاد24، اکبر افتخاری در اجلاس توسعه استراتژی‌های سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات برترین شرکت‌های ایران «طرح انتخاب ملی»، گفت: برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد باید توجه داشته باشیم که هر کدام از مناطق ظرفیت‌های خاصی دارند.

وی افزود: برای مثال در 7 منطقه آزاد تجاری و 28 منطقه ویژه اقتصادی علاوه بر ظرفیت های عمومی که شامل ماهیت های عمومی و مالی می‎شود، ظرفیت های خاصی وجود دارد.

افتخاری ادامه داد: چابهار، کیش و اروند هر کدام ظرفیت های خاصی برای سرمایه گذاری دارند و این در حالی است که طرح فرودگاهی امام خمینی تغییر ظرفیت های جدیدی در حوزه حمل و نقل داراست.

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورای‌عالی‌مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با بیان اینکه در محیط کسب و کار، پروژه های مهمی در حال ایجاد است، افزود: برای سرمایه گذاران مسیر جدیدی را باز کرده ایم. کسانی که علاقه مند به سرمایه گذاری در مناطق آزاد هستند، در وهله اول باید با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ارتباط داشته باشند و از نزدیک از وضعیت عمومی هر منطقه بازدید داشته باشند تا برای تامین مالی پروژه های آن مکانیزم های مالی هم تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: مناطق آزاد مشخص ترین راه را برای ثبت سفارش دارد، در صورتی که قبلا اینطور نبود، اما در شرایط حاضر یک مسیر مشخص را برای تولیدکنندگان مشخص کرده ایم که به راحتی مواد اولیه شان را تامین می‌کنند.
ارسال نظر