تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
رئیس اتحادیه حمل و نقل درون شهری خبرداد:

کاهش ۵۰ درصدی تقاضا برای حمل اسباب کشی منازل

حسین زندی  گفت: تقاضا برای استفاده از خدمات باربری به نسبت سال‌های گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

اقتصاد۲۴-رئیس اتحادیه حمل و نقل درون شهری با اشاره به کاهش تقاضا برای حمل اسباب کشی منازل اظهار کرد: با شروع بیماری کرونا بسیاری از مالکان و مستأجران با توافق یکدیگر در محل سکونت خود باقی ماندند و از سوی دیگر مراکز و پاساژ‌های بازار نیز به دلیل رعایت پروتکل‌های اجتماعی تعطیل بودند.

حسین زندی  تصریح کرد: با کاهش جابجایی درسال در اواخر سال ۹۸ میزان تقاضا برای سرویس جابجایی حدود ۷۰ درصد کاهش یافت در سال جاری با وجود افزایش نامحسوس جابجایی‌ها میزان تقاضا برای این خدمات حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.
 
وی افزود: نحوه محاسبه قیمت گذاری برای خدمات باربری در داخل شهر بر اساس میزان تورم و تصمیمات وزارت صمت و کمیته حمایت از مصرف کنندگان است، در جلسه‌ای با حضور رئیس اتحادیه، نماینده وزارت صمت با توجه به افزایش سایر اقلام و عوامل تولید قیمت نهایی خدمات محاسبه خواهد شد.

زندی با اشاره به فعالیت‌های برخی مراکز غیررسمی باربری بیان کرد: با وجود نظارت اتحادیه، اما شاهد فعالیت برخی از واحد‌های غیر رسمی برای جابجایی اسباب و اثاثیه مردم در داخل تهران هستیم با شکایت‌های متعددی از سوی مصرف کنندگان همراه بوده است.


بیشتربخوانید:خسارت اصناف از کرونا هنوز جبران نشده است


وی ادامه داد: این مراکز غیررسمی معمولاً جایگاه ثابتی ندارند و در کنار خیابان‌ها و اتوبان‌ها مستقر هستند و با ارائه آگهی در دیوار و فضای مجازی نسبت به بازاریابی اقدام می‌کنند.

به گفته وی، عمده تخلفات این مراکز غیر رسمی مربوط به آسیب زدن به وسایل و اسباب مردم و دریافت هزینه اضافه از مالکان بوده است.

رییس اتحادیه حمل و نقل درون شهری تصریح کرد: حدود ۲۰۰ شکایت از این واحد‌های غیر رسمی به اتحادیه اعلام وصول شده که اتحادیه آن‌ها را به مراجع ذیربط ارجاع داده است.

وی افزود: اسامی شرکت‌های باربری مجاز در داخل سایت اتحادیه باربری حمل و نقل درون شهری به همراه شماره تلفن قرار گرفته است و تلفن اتحادیه به شماره ۶۶۴۰۳۷۱۳ تماس بگیرند و نسبت به اصالت شرکت باربری کسب اطلاع کنند.

زندی بیان کرد: در ۲ سال گذشته تلاش‌های فراوانی برای مقابله با واحد‌های غیرمجاز باربری صورت گرفته و و مردم می‌توانند با رای گزارش به اتحادیه ظرف مدت ۲ هفته نسبت به استیفای حقوق خود اقدام کند.

منبع: میزان
ارسال نظر