وی در مورد باقی بندهای طرح ساماندهی صنعت خودرو گفت: بخشهای مربوط به تولید در طرح ساماندهی صنعت خودرو هنوز بررسی نشده است و باید بعد از این روی آن کار کنیم. فعلا تمرکز کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حوزه خودرو روی تنظیم بازار و قیمتگذاری است و این مساله در اولویت کمیسیون قرار گرفته بود. بعد از بررسی عرضه خودرو در بورس کالا در صحن، انشاالله به موضوعاتی مانند فناوری، قراردادهای خارجی و ... میپردازیم.
رییس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دپوی خودرو توسط خریداران و فعالیتهای سوداگرانه در این حوزه تصریح کرد: بیش از نیمی از میزان خودرویی که خریداری میشود، با هدف سوداگری است، یعنی این خریداران برای مصرف خریداری نمیکنند بلکه در خانهها، پارکینگها یا دیگر اماکن آنها را دپو میکنند تا در زمان دیگر با قیمت بالاتری آنها را به فروش برسانند.
بیشتربخوانید:دولت به شیوه پانزی صنعت خودرو را مدیریت میکند/ قیمتها در انتظار احیای برجام هستند
ایزدخواه در ادامه خاطرنشان کرد: ما معتقد هستم که شیوه قیمتگذاری که کمیسیون صنایع مجلس در طرح ساماندهی بازار خودرو پیشنهاد داده است، جلوی بروز چنین اتفاقاتی را میگیرد و میتواند این دست از مسائل را تا حد زیادی کنترل کند.
ایزدخواه پیشتر در مورد نحوه قیمتگذاری خودرو در بورس کالا گفته بود: قیمت پایه عرضه در بورس کالا توسط شورای رقابت بر مبنای قیمت تمام شده بر اساس هزینههای همان سال تعیین میشود و قیمت نهایی در مکانیسم عرضه و تقاضا مشخص میشود، اولویت تقاضا هم توسط شورای رقابت تعیین میشود که بر اساس افراد و خانوادههای فاقد خودرو است.