تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
دسترسی مردم به کالا سخت شده است

برنج؛ بسته‌های کوچک‌تر قیمت‌های بالاتر

قیمت برنج همچنان بالاست و گرانی این کالا، دسترسی مردم به این کالا را سخت کرده است. تا همین چند سال پیش کمتر کسی برنج را به‌صورت کیلویی و در وزن‌های پایین خریداری می‌کرد.

اقتصاد۲۴- معیار وزن خرید مردم گونی‌های ۱۰ کیلویی و ۲۰ کیلویی بود و خرید کمتر از آن افت داشت؛ اما در سال‌های اخیر به اندازه‌ای قیمت این کالای پرمصرف بالا رفته که بسته‌بندی‌های ۵ کیلویی و ۳ کیلویی و حتی ۹۰۰ گرمی به بازار آمده و در خواربارفروشی‌ها هم بیشتر فروش روزانه، در وزن‌های کمتر از ۵ کیلوگرم انجام می‌شود.

در بیشتر سوپرمارکت‌ها برنج در بسته بندی‌های ۵ کیلو کمتر به فروش می‌رسد و مثل قدیم از گونی‌های برنج خبری نیست، اما قیمت در همین بسته بندی‌های کوچک هم بسیار بالاست. بسته به برند برنج و ایرانی یا خارجی بودن آن، قیمت کیسه‌های ۵ کیلویی بین ۱۷۰ تا بیش از ۲۰۵ هزار تومان متغیر است که قیمت هر کیلو برنج را بین ۳۴ تا بالاتر از ۴۰ هزار تومان نشان می‌دهد.

قیمت انواع برنج ایرانی از سال گذشته از مرز ۴۰ هزار تومان گذشته و انواع پرمحصول هم اغلب از ۳۴ هزار تومان گران‌تر هستند.


بیشتربخوانید:نگرانی از فراموشی مشکلات تامین برنج در هیاهوی انتخاباتی


قیمت کیسه‌های ۵ کیلویی برنج خارجی هم از ۱۲۰ هزار تومان بیشتر است و این برنج‌ها هم هم‌اکنون در سوپرمارکت‌ها در بسته‌بندی‌های یک کیلویی و ۹۰۰ گرمی عرضه می‌شوند.

در برند‌های سوپرمارکتی عرضه‌کننده برنج تنوع در محصولات گلستان بسیار بیشتر از دیگر برندهاست و برند طبیعت نیز سهم خوبی از بازار را در اختیار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر