تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
جولان گرانی در اقلام سوپرمارکتی ها

بیسکوییت گران شد

   گستردگی طیف اقلام سوپرمارکتی باعث شده این صنف هر روز شاهد افزایش قیمت دست‌کم در یکی از اقلام یا حتی یکی از مجموعه‌های کالایی مثل لبنیات، حبوبات، کنسرو‌ها و... باشد. تازه‌ترین خبر گران شدن بیسکوییت است.

اقتصاد۲۴-  خبری جز گرانی نیست، هر روز که فاکتور دست مردم می‌دهیم، می‌بینیم یکی از اقلام گران شده . این پاسخ یک فروشنده آشنای سوپرمارکت است به پرسش «چه خبر؟» یک خبرنگار.

یکی از بیسکوییت‌های پرطرفدار طی ۲ ماه اخیر ۲ بار افزایش قیمت داشته و از ۵ هزار تومان در ابتدای امسال به ۷ هزار تومان رسیده است. صحبت از بیسکوییت کرمدار ساقه طلایی است. این بیسکوییت تقریبا ۲۰۰ گرمی از شرکت مینو، البته تنها مورد از افزایش قیمت تنقلات و بیسکوییت نیست و دیگر اقلام هم درصد‌های متفاوتی از رشد قیمت داشته‌اند.

با این حال محدوده قیمت بیسکوییت‌های زیر ۲۰۰ گرم هنوز بین ۲ تا ۵ هزار تومان است و کمتر محصولی بالای ۶ هزار تومان به فروش می‌رسد مگر اینکه ویژگی خاصی مثل رژیمی بودن و یا استفاده از غلات کامل داشته باشد یا این که برند غیر ایرانی یا تحت لیسانس باشد. چنانچه بیسکوییت کرمدار شکلاتی برند اورو با وزن ۱۳۷ گرم، ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد یا برند ستاک که محصولاتش با غلات کامل تهیه می‌شود و قیمت آن‌ها بالای ۳۰ هزار تومان است.


بیشتربخوانید:شروع ۱۴۰۰ با انواع گرانی


البته بسته‌بندی محصولات این برند نیز بالای ۶۰۰ گرم و مخصوص پذیرایی است. مینو، گرجی، شیرین عسل، سالمین، سلامت و آناتا برند‌های معروف در زمینه بیسکوییت و محصولات مشابه هستند و در چندسال اخیر سلامت و ستاک نیز با محصولات اغلب رژیمی خود محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند و سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر