تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
ورود سرمایه‌ها به صندوق‌های معامله طلا

رشد طلا در روز‌های افت بیت کوین

بیت کوین در تلاش است روند صعودی دو روزه خود را افزایش دهد، اما همچنان در محدوده قیمتی ناچیز باقی مانده است.

اقتصاد۲۴- قیمت طلا نیز در حالی با تفکری حمایت می‌شود که معامله گران تصور می‌کنند قیمت در برابر فشار‌های تورمی افزایش یابد. گزارش‌ها حاکی از آن است که صندوق‌های قابل معامله در بورس طلا (ETF) طی چند هفته گذشته شاهد ورود پول بیشتری به آن‌ها بوده اند. با عین حال برغم رکورد آفرینی قیمت طلا در بامداد امروز قیمت به زیر مرز روانی ۱۹۰۰ دلار افتاد. دلیل آنکه عملکرد بالاتر از حد انتظار شاخص مدیران خرید در اقتصاد آمریکا بود. این شاخص انتظارات مدیران شرکت‌های آمریکایی از آینده اقتصاد را نشان می‌دهد. وقتی مشخص شد تصور آنان از فراتر از حد انتظار است قیمت طلا به زیر مرز ۱۹۰۰ دلار ریخت.

خداحافظی با بیت کوین

بیت کوین در تلاش است روند صعودی دو روزه خود را افزایش دهد، اما همچنان در محدوده قیمتی ناچیز باقی مانده است. در حال حاضر ارز رمزنگاری شده در حدود ۳۶ هزار و ۶۰۰ دلار است که ۲ ٪ پایین‌تر معامله شده است.

ارز رمزنگاری شده در ماه مه (خرداد) ۳۵ ٪ کاهش یافت و یکی از بزرگترین افت‌های ماهانه خود را به ثبت رساند. قیمت‌ها نسبت به سال گذشته هنوز ۲۵ ٪ افزایش دارند.


بیشتر بخوانید: دلایل افت قیمت بیت‌کوین


به گفته تحلیلگران جی پی مورگان (موسسه مالی بین المللی)، بیش از یک هفته پس از سقوط قیمت بیت کوین در ۱۹ مه (۱۹ اردیبهشت)، سرمایه گذاران نهادی اشتیاق ضعیفی را هنگام خرید نشان دادند که این کاهش ارزش ارز دیجیتالی را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش تحلیلگر JPMorgan نیکولاس پانیگیرتزوگلو، «وجوه بیت کوین همچنان شاهد خروج و ورود به صندوق‌های معامله طلا هستند. این نشان می‌دهد تغییر مسیر از بیت کوین و بازگشت به طلای سنتی توسط سرمایه گذاران نهادی هنوز ادامه دارد.»

منبع: ۵۵ آنلاین

ارسال نظر