تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
به همت مدیریت توسعه سرمایه گذاری و انتقال فناوری دبیرخانه شورایعالی:

وبینار آشنایی با مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد

وبینار «آشنایی با مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی» با همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اتاق مشترک بازرگانی ایران و فرانسه برگزار شد.

اقتصاد۲۴- این وبینار تخصصی سه شنبه ۱۱ خردادماه با حضور علی فرهاد دبیر کل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و فرانسه و به منظور آشنایی فعالان و علاقمندان حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری و با همکاری مدیریت توسعه سرمایه گذاری و انتقال فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به صورت مجازی برگزار شد.

«محمدرضا خضرایی منش» مدیر توسعه سرمایه گذاری و انتقال فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان سخنران این وبینار تخصصی یک روزه به معرفی ۸ منطقه آزاد و ۳۲ منطقه ویژه اقتصادی فعال در کشور پرداخت و ارائه مشوق‌های سرمایه گذاری در این مناطق پرداخت.


بیشتر بخوانید: فارغ‌التحصیلان کشاورزی زمین و تسهیلات می‌گیرند


خضرایی منش گفت: مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از ظرفیت‌های گوناگونی برای خلق مزیت برخوردارند. این ظرفیت‌ها اگر در چارچوب درستی به کار گرفته شوند و از اهداف اصلی خود، منحرف نگردند، می‌توانند ابزاری موثر برای ترقی و رشد صنعتی کشور‌ها باشند.

وی، تاسیس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان یکی از راهکار‌های توسعه کشور‌ها با بهره گیری از فرصت‌های موجود در نظام اقتصاد جهانی دانست و افزود: این مناطق می‌توانند فرصت مناسبی جهت افزایش سرمایه گذاری خارجی در راستای ارتقاء رقابت صنعتی و نهایتا رشد اقتصادی جامعه فراهم کرده و فرصت‌های شغلی و سیاست‌های نوین در عرصه‌های اقتصادی، گمرکی و قوانین کار ایجاد کند.

گفتنی است؛ وبینار «آشنایی با مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی»  سه شنبه (۱۱ خردادماه) از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ برگزار شد.

منبع: فرینا
ارسال نظر