تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
رنجبری:

افتتاحیه‌های رئیس جمهور نرخ اشتغال قشم را تقویت می‌کند

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منطقه آزاد قشم گفت: نرخ بیکاری پنج تا ۶ درصدی را برای قشم ۱۴۰۰ برآرود کرده‌ایم، اما افتتاحیه‌های رئیس جمهوری می‌تواند به کاهش این رقم بیانجامد.

اقتصاد۲۴- سلیمان رنجبری در نشست کارگروه اشتغال شهرستان قشم اظهار داشت: اولویت ما در سال جاری با توجه به آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا، حفظ درصد نرخ بیکاری موجود است.

رنجبری با بیان اینکه نرخ بیکاری استان هرمزگان در سال ۱۳۹۸ رقمی معادل ۱۴ درصد بوده است، افزود: این رقم در جزیره قشم بین ۵ و نیم تا ۶ درصد قرار دارد.


بیشتر بخوانید: دارندگان مجوز اجاره‌داری سازمان منطقه آزاد قشم از پرداخت مالیات معاف می‌شوند


مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا، دستیابی به نرخی بیکاری سه و نیم تا چهار درصد در جزیره قشم برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده بود.

رنجبری ادامه داد: شرایط کرونایی و تحریم‌های موجود سبب شده اولویت ما در سال جاری حفظ وضعیت اشتغال موجود باشد که در صورت تحقق آن نرخ بیکاری رقمی بین پنج تا ۶ درصد می‌باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به افتتاح پروژه‌های بزرگی که توسط ریاست جمهوری در این جزیره در حال انجام است دستیابی به رقمی کمتر نیز دور از انتظار نیست و حتی می‌توان به افزایش سطح اشتغال نیز امیدوار باشیم.

منبع: فارس
ارسال نظر