احمد سعید بخش، معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه، در این مراسم اظهار کرد: طی مکاتباتی به شرکت فولاد مبارکه خطر آفرینی پل راه آهن مجتمع فولاد سبا (جاده اصفهان-زرین شهر) توسط مدیریت بحران استانداری اصفهان، فرمانداری شهرستان زرین شهر اطلاع داده شد. هرچند این پل بارها مرمت شد، اما به علت بار ترافیکی شدید، این اقدامات جوابگو نبود.
وی افزود: با بهره گیری از چندین مشاور، طرح پل راه آهن مجتمع فولاد سبا (جاده اصفهان-زرین شهر) در ۲۵ دی ماه تهیه شد و با همکاری شهرداری، فرمانداری شهرستان زرین شهر و شرکت سیمین سپاهان در تاریخ سوم بهمن ماه ابلاغ و در نهم خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.
معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: وضعیت قبلی پل راه آهن مجتمع فولاد سبا (جاده اصفهان-زرین شهر) مطلوب نبود و با اینکه این پل ترمیم شده بود، اما دیوارههای این پل ترک برداشته بود و تعریض آن هم امکان پذیر نبود.
وی افزود: به علت تردد در این منطقه دادستان دستور توقف عملیات را به علت ترافیک پدیدآمده صادر کرد و در طرح جدید پل راه آهن مجتمع فولاد سبا (جاده اصفهان-زرین شهر) ۱۰ متر به عرض جاده اضافه شد و با افزودن ۴۰ متر در دهانه پل امکان تعریض این پل فراهم شد.
بیشتربخوانید:کاهش بار ترافیکی و توسعه زیرساخت ریلی از دستاوردهای مهم پل روگذر فولاد سبا
سعیدبخش در ادامه با اشاره به تعمیق ۲۵ متری در زمین و شمع کوبی گفت: دو عرشه ۵۵ تنی به ارتفاع ۲.۵ متر نصب شد و در مقطع زودگذر یک ساعت و نیم جاده بسته شد و از طریق عبور قطار بر ریل مجاور این پل به بهره برداری رسید که لازم است از پلیس راه تشکر کنیم.
وی بیان کرد: کل سرمایه گذاری پل راه آهن مجتمع فولاد سبا (جاده اصفهان-زرین شهر) ۵۰ میلیارد ریال بود که در مدت پنج ماه در یک کار گروهی به ثمر نشست و اهمیت این پروژه در این نکته مستتر است که این منطقه در شاهراه مواصلاتی استانهای اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان است که بار ترافیکی گستردهای دارد.