تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
برنامه محورسازان ایران خودرو در سال جاری

تولید سالانه ۲۵ هزار دستگاه اکسل خودروی تارا

مدیرعامل محورسازان ایران خودرو گفت: ظرفیت تولید محور خودروی تارا دستی، سالانه ۲۵ هزار دستگاه است که در صورت نیاز، توانایی افزایش این میزان وجود دارد.

  اقتصاد۲۴- بهنام، ولی نژاد، ظرفیت تولید محور تارا را روزانه ۱۰۰ دستگاه برای نسخه دستی خواند و گفت: در سال جاری این قطعه به سبد محصولات محورسازان افزوده می‌شود.

وی با بیان این‌که ماموریت اصلی محورسازان در درجه اول تولید محور‌های سواری مورد نیاز ایران خودرو و ماشین‌کاری قطعات مورد مصرف در محور‌های محصولات این خودروساز است، عنوان کرد: محصولات اصلی محورسازان شامل اکسل گروه پژو ۲۰۶ و گروه پژو ۴۰۵ است.

ولی نژاد، با اشاره به افزایش تولیدات این شرکت در سال گذشته، بیان کرد: با توجه به افزایش تیراژ ایران خودرو در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، محورسازان نیز افزایش تولید را تجربه کرده است. این شرکت سه محصول شامل؛ محور جلو، محور عقب و محور کمک فنر خودروی ۲۰۶ را تولید می‌کند و به‌صورت میانگین افزایش تولید ۵۰ درصدی در سال گذشته از تولید مجموع این قطعات را رقم زده است.


بیشتربخوانید:ردیابی ۱۱۰ قطعه در هر محصول ایران خودرو


وی با اشاره به تامین اکسل ۳۰ درصد از تولیدات محصول ۴۰۵ ایران خودرو گفت: در سال گذشته به سبب وجود تحریم ها، برخی از ابزار‌های مربوط به براده برداری و لوازم یدکی قابل استفاده در ماشین آلات خطوط تولید محورسازان که قابل خریداری از سایر کشور‌ها نبود، توسط سازندگان داخلی و نیز خود محورسازان، داخلی سازی شد.

مدیرعامل محورسازان ایران خودرو با بیان این‌که در حال حاضر این قطعه ساز در حال تولید نمونه‌های آزمایشی و اولیه محور تغییر یافته و غیر محرک (Non Drive) برای نسخه جدید وانت آریسان است، گفت: این نمونه که در برنامه‌های سفارش گذاری ایران خودرو قرار دارد، در نیمه دوم امسال به محصولی جدید تبدیل خواهد شد.

منبع: ایکوپرس
ارسال نظر