تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
رئیس اسبق سازمان نظام‌مهندسی ساختمان پاسخ داد:

مسکن در سال 98 گران‌تر می‌شود؟

رئیس اسبق سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با اشاره به وعده وزیر راه‌ و شهرسازی در ساخت مسکن در سال ۹۸ گفت: باید دولت هر چه زودتر مسکن را از رکود خارج کند.

اقتصاد24 - احمدرضا سرحدی با اشاره به بالا رفتن قیمت نهاده‌های تولید مسکن و عوارض شهرداری در سال آینده اظهار کرد: سال آینده سال پیچیده‌ای برای بازار مسکن کشور خواهد بود و بازار مسکن ملتهب‌تر خواهد شد.

وی با توضیح اینکه حقوق کارکنان در قانون بودجه ۹۸ متناسب با افزایش تورم اضافه نشده است، خاطرنشان کرد: این عدم افزایش متناسب حقوق و دستمزد با وضعیت معیشتی کشور به‌خودی‌خود از قدرت خرید مردم بیش از قبل خواهد کاست و مسکن را از دسترس مردم خارج خواهد کرد.

سرحدی با اشاره به وعده وزیر راه و شهرسازی در تکمیل مسکن مهر و همچنین آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور، ابراز امیدواری کرد: تنها گزینه موجود که می‌تواند این بازار را از رکود خارج کند و خانه را در دسترس مردم قرار دهد ورود دولت به این بازار است.

رئیس اسبق سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با توضیح اینکه با انتشار قانون بودجه ۹۸ ، جهت‌گیری کلی دولت را برای اداره کشور مشخص خواهد کرد، ادامه داد: قانون بودجه ۹۸ در کنار وعده اخیر وزیر راه برای ساخت مسکن تکلیف همه روشن خواهد شد و باید حتی در فروردین‌ ماه نسبت به اجرای این وعده‌ها مطالبه داشت.

وی با تشریح تبعات خارج شدن خانه از دسترس مردم تصریح کرد: این موضوع موجب بازگشت پدیده‌ی زشت زاغه‌نشینی در کنار کلان‌شهرها خواهد شد.

منبع: آنا
ارسال نظر