تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان دوباره بررسی می‌شود

از قرار معلوم، افزایش حقوق کارمندان دولت دومرتبه به مجلس ارجاع داده شده است؛ این امر کارمندان دولت، علی‌الخصوص لایه‌های پایین درآمدی در بدنه دولت را نگران کرده است.

اقتصاد24 -  این هفته قرار است افزایش حقوق کارمندان دولت دوباره در مجلس بررسی شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام این خبر و با بیان اینکه دولت و مجلس درخصوص افزوده شدن ۳۲ هزار میلیارد تومان به حقوق کارکنان در سال ۹۸ اتفاق نظر دارند، افزود: آنچه بین دولت و مجلس محل اختلاف است نحوه توزیع این مبلغ است که امیدورایم هفته آینده به تفاهم برسیم.

مجلس در هفته گذشته افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان دولت را تصویب کرد و علاوه بر آن ده درصد نیز به صورت اختیاری در اختیار وزارتخانه‌ها قرار داد تا در صورت لزوم به حقوق بدنه خود بیافزایند.

حال مناقشات دولت و مجلس و بازگشت مجدد مصوبه به مجلس، کارمندان دولت را نگران کرده است. جمعی از معلمان در تماس با خبرنگار ایلنا در این رابطه گفتند: اگر بخواهند دوباره روی درصدهایی مثل ۲۰ یا نهایتاً ۲۵ درصد تمرکز کنند، لایه‌های کم‌درآمد دولت مانند معلمان ابتدایی یا  کارمندان رده پایین برخی نهادها ضرر می‌کنند؛ چون ۴۰۰ هزار تومان برای حداقل‌بگیران بسیار بیشتر از ۲۰ درصد است.

آنها با اشاره به مشکلات معیشتی موجود افزودند: چگونه است که دولت مسئولیت خود را در قبال تامین معیشت کارمندان نمی‌پذیرد و می‌خواهد از زیر بار افزایش حقوق ها طفره برود؟!

منبع:ایلنا
ارسال نظر