تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۰۶ تير ۱۴۰۰
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک مطرح کرد:

رشد ۱۶۰ درصدی تجارت الکترونیک در سال ۹۹

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک از رشد ۱۰۰ درصدی اعطای نماد اعتماد الکترونیک در سال ۹۹ خبر داد و گفت: ارزش معاملات الکترونیک رشد ۱۶۰ درصدی داشته است.

اقتصاد۲۴- علی رهبر در نشست خبری گزارش سالانه تجارت الکترونیکی ایران (سال ۱۳۹۹) که امروز برگزار شد، با اشاره به رشد ۱۶۰ درصدی ارزش معاملات، گفت: اگر چه تورم و افزایش بهای محصول بر این موضوع تاثیر داشته، اما رشد ۱۶۰ درصدی می‌تواتد نمادی از رشد و جهش در این حوزه باشد. تعداد نماد‌های ارایه شده ۱۰۰ درصد رشد داشتیم و این می‌تواند نشان از همراهی مردم در این حوزه داشتیم. ۲۲۵ درصد رشد در تعداد امضا‌های الکترونیکی داشتیم و مجموع این اتفاقات تحت تاثیر کرونا و با تلاش فعالان این حوزه ادامه پیدا کرد تا امروز که حتی خرید نان هم از طریق اینترنت انجام شود.


بیشتر بخوانید: گزارش سالانه تجارت الکترونیکی ایران منتشر می‌شود


رهبر گفت: رشد ارزش اسمی معاملات ۱۶۰ درصد و رشد حقیقی ۸۹ درصد بوده است. در نیمه اول سال با حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اختلاف، استقبال بیشتری از خرید اینترنتی داشتیم. در جریان نامه اخیر وزیر صمت به بانک مرکزی باشید که ما مواضع و دیدگاه خودمان را اعلام کردیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: امضا الکترونیکی یکی از انواع خدمات گواهی الکترونیکی است و گواهی الکترونیک حوزه‌ای مثل حوزه پولی و بانکی است که برنامه ریزی، دستورالعمل و مواردی از این قبیل را دارد. اگر فعالیت بانک مرکزی قانونی شود مطرح خواهیم کرد که باید انحصارا یک شرکت این خدمات را ارایه کند یا چند شرکت در این فضا حضور داشته باشند. بانک مرکزی تنظیم گر حوزه امضای الکترونیک نیست.

وی ۵۶ درصد معاملات الکترونیکی را مربوط به کالا، ۲۳ درصد آن را مربوط به خدمات و ۲۱ درصد را مربوط به تلفیقی از هر دوی آن‌ها عنوان کرد.

رهبر اظهار کرد: گزارش تهیه شده در این بخش نشان می‌دهد اکنون علاوه بر جوان‌ها، گروه سنی میانسال و بزرگسال نیز به خریداران اینترنتی روی آورده‌اند، چراکه کالا‌های مختلف با تنوع بسیار زیادی برای فروش به شیوه اینترنتی وجود دارد و حتی مردم می‌توانند نان را نیز به صورت اینترنتی بخرند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه از افزایش ۲ برابری نماد‌های صادره توسط این مرکز در سال ۹۹ خبر داد و گفت: تعداد نماد‌های صادره توسط این مرکز نیز در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن ۲ برابر شد که نشان‌دهنده رشد ۱۰۰ درصدی در این بخش است.

رهبر افزود: همچنین در سال ۹۹ رشد ۲۲۰ گواهی امضای الکترونیک را شاهد بودیم.

ارسال نظر