اقتصاد۲۴- این مرکز که سالانه به منظور اندازه گیری وضعیت تجارت الکترونیکی در کشور و تهیه اطلاعات با کیفیت برای سیاستگذاری و برنامه ریزی، اقدام به انتشار گزارش سالانه تجارت الکترونیکی مینماید.
گزارش سالانه تجارت الکترونیکی ایران (سال ۱۳۹۹)، به پایش شاخصهای تجارت الکترونیکی در سه دسته «زیرساخت تجارت الکترونیکی»، «عملکرد تجارت الکترونیکی» و «روش شناسی و جمعیت شناسی تجارت الکترونیکی» میپردازد. دادههای مورد نیاز برای اندازه گیری شاخص های زیرساخت و عملکرد از منابعی مانند گزارشهای بانک جهانی، مرکز آمار ایران، بانک مرکزی ج. ا. ا؛ و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، و دادههای روششناسی و جمعیت شناسی اعم از فعالان و مشتریان، با نمونه گیری از واحدهای تجارت الکترونیکی دارای نماد اعتماد الکترونیکی و تکمیل پرسشنامه گردآوری شده است.
این گزارش که حاصل همت و همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و سایر سازمانهای ذی ربط میباشد، طی نشست خبری با حضور رئیس مرکز، معاونین مربوطه و همچنین حضور فیزیکی/ ویدئوکنفرانسی جمعی از اصحاب رسانه در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۴/۶ رونمایی و جهت بهره برداری عمومی، در وب سایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (به نشانی http://ecommerce.gov.ir) منتشر خواهد شد.
منبع: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی