تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۷ تير ۱۴۰۰

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در محله مطهری تیرماه ۱۴۰۰ + جدول

خیابان شهید مرتضی مطهری (نام پیشین: خیابان تخت طاووس) از خیابان‌های مرکزی تهران است. این خیابان که جهتی غرب به شرق دارد، از سمت غرب به خیابان ولیعصر (خیابان پهلوی) و از سمت شرق به بزرگراه شهید صیاد شیرازی منتهی می‌شود. خیابان تخت طاووس به سمت شرق یک‌طرفه است.این خیابان پس از انقلاب اسلامی به افتخار مرتضی مطهری روحانی و پژوهشگر ایرانی نام‌گذاری شده‌است

اقتصاد24- یکی از خیابان‌های پر رفت‌وآمد و مهم شهر تهران، خیابان شهید مرتضی مطهری است که میان خیابان ولیعصر و شریعتی واقع شده است. مطهری، جهتی شرق به غرب دارد و از سمت شرق با بزرگراه صیاد شیرازی محدود می‌شود. همچنین خوب است بدانید که این خیابان به سمت شرق، یکطرفه است.

از آنجایی که خیابان‌های فرعی و اصلی متعددی با این خیابان تقاطع دارند، مطهری به یکی از پررفت و آمدترین خیابان‌های شهر تبدیل شده است. دیگر دلیل شلوغی این خیابان را باید وجود مراکز اداری دولتی و خصوصی، چند ساختمان پزشکان و واحدهای تجاری متعدد در اینجا دانست.


بیشتر بخوانید:قیمت رهن و اجاره آپارتمان در محله تهرانپاس، تیرماه ۱۴۰۰ + جدول


از بناهای شاخصی که در این خیابان قرار دارند باید به هتل بزرگ تهران، سفارت زلاندنو و کانادا، دانشکده الهیات دانشگاه تهران، دانشکده اقتصاد علامه‌ طباطبایی و چندین مرکز انتشاراتی نظیر انتشارات سروش اشاره کرد. در ضمن اگر به دنبال یک جاذبه گردشگری جذاب در خیابان مطهری هستید، باید باغ موزه قصر را به شما پیشنهاد کنیم که اولین زندان سازمان یافته و متمرکز تهران بوده است. این باغ موزه در انتهای خیابان مطهری و در میدان پلیس قرار دارد.

در آخر خوبست اشاره کنیم که خیابان مطهری دسترسی خوبی به وسایل نقلیه عمومی از جمله تاکسی، مترو و اتوبوس دارد و شما به راحتی می‌توانید از سراسر تهران به این خیابان برسید.

ایستگاه متروی مفتح، در تقاطع خیابان مطهری و مفتح در دسترس است.

ارسال نظر