تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۲ تير ۱۴۰۰
مقایسه قیمت کالا‌های سوپرمارکتی نشان می‌دهد

افزایش ۲۰ درصدی قیمت رب گوجه فرنگی

مقایسه قیمت کالا‌های سوپرمارکتی نشان می‌دهد قیمت رب گوجه‌فرنگی از ابتدای امسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

اقتصاد۲۴ -این تغییر قیمت از ابتدای امسال روی همه انواع رب گوجه‌فرنگی اعمال شده و قوطی‌های ۸۲۰ گرمی رب که سال گذشته بین ۱۶ هزار تا ۱۸ هزار تومان قیمت داشتند حالا به یک قدمی ۲۰ هزار تومان رسیده‌اند. قیمت قوطی‌های ۴۰۰ گرمی هم از ۷ تا ۹ هزار تومان پارسال به ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان رسیده‌اند.

انواع شیشه‌ای با وزن حدود ۷۰۰ گرم نیز هم‌اکنون ۱۸ هزار تومان قیمت دارند درحالی‌که قیمت قبلی آن در بیشتر برند‌ها ۱۶ هزار تومان بود.

یک‌ماه پیش زمزمه‌هایی درباره افزایش قیمت اقلام کنسروی ازجمله تن ماهی و رب آغاز شد که بخشی از آن به نوسان قیمت مواداولیه و بخشی دیگر به رشد قیمت مواد بسته‌بندی ازجمله فولاد و شیشه نسبت داده شد. محمد میررضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو در آن زمان با اشاره به ثبات قیمت رب طی ۲ سال اخیر از افزایش احتمالی قیمت این کالا خبر داد، اما درباره میزان این افزایش چیزی نگفت.

قیمت قیمت رب از ۲ سال پیش تا امروز تغییرات جهشی نداشته، اما چندان ثابت هم نبوده است. گزارش مرکز آمار کشور از قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد قیمت رب اردیبهشت امسال نیز در مقایسه با فروردین رشد داشته است.


بیشتربخوانید: رب گران شد


براساس این گزارش، میانگین قیمت هر کیلوگرم رب اردیبهشت امسال با ۸۰۰ تومان افزایش نسبت به فروردین از ۲۰ هزارو ۱۰۰ به ۲۰ هزارو ۹۰۰ تومان رسیده است. این درحالی است که میانگین قیمت این کالا فروردین‌ماه سال گذشته ۱۷ هزار تومان بوده است. رب گوجه‌فرنگی از محصولاتی است که دارای تعدد و تنوع بالایی از تولیدکننده است.

یک‌و‌یک، چین‌چین، بیژن، آتا، بدر، اصالت، فامیلا، ایلیکا، خوشبخت، مکنزی، مهرام، مجید، اویلا، رازک، روژین، شاهسوند، شاپرک، تبرک، طبیعت، پسند، آیدا، سان‌گل و کامروز، تعدادی از برند‌های رب موجود در بازار هستند.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر