تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۷ تير ۱۴۰۰
داریوش امانی خبر داد:

اختصاص ‍ ۳۴۰ میلیارد ریال برای راه‌های روستایی کلیبر، خداآفرین و هوراند

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از تخصیص 340 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و آسفالت راه های روستایی شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند خبر داد.

اقتصاد۲۴- داریوش امانی در مراسم افتتاح آسفالت راه روستایی کَنگَرلو در شهرستان خداآفرین با اعلام این خبر گفت: این اعتبار برای ساخت و آسفالت ریزی راه‌های روستایی با اولویت روستا‌های بالای ۱۰۰، ۵۰ و ۲۰ خانوار هزینه می‌شود.
امانی در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات راه‌های روستایی و فرعی، براساس مطالعات مشترک سازمان راهداری و معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی بر مبنای ترکیب جمعیتی تخصیص می‌یابد افزود: طبق داده‌های این مطالعات، استان آذربایجان‌شرقی و به‌ویژه شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند نسبت به کل کشور وضعیت برخورداری پایین‌تری دارد.


بیشتر بخوانید: دوره آنالیز خطرات و نقاط کنترل بحرانی (HACCP) برگزار شد


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات براساس شاخصه‌های ترکیب جمعیتی، درصد آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان خداآفرین رشد چشم‌گیری خواهد داشت.
گفتنی است؛ برای زیرسازی و آسفالت راه روستای کَنگَرلو به طول ۱۰ کیلومتر، ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات روستا‌های عشایر نشین هزینه شده است و دو روستای دیگر از این راه بهره‌مند خواهند شد.

منبع: فرینا
ارسال نظر