تاریخ انتشار: ۲۲:۰۳ - ۳۱ تير ۱۴۰۰

تصمیم مهم ابراهیم رئیسی در مورد خوزستان

رئیس جمهور منتخب گفت: برای استان خوزستان استاندار ویژه تعیین می‌کنیم تا در جلسات هیئت دولت شرکت کند.

اقتصاد ۲۴- به نقل از روابط عمومی دفتر رییس‌جمهوری منتخب، حجت الاسلام و المسلیمن سید ابراهیم رییسی با تاکید بر اینکه مردم خوزستان حقیقتا دین خود را به انقلاب و امنیت کشور ادا کرده اند، گفت: همه ما مدیون رشادت‌ها، ایستادگی و مقاومت مردم دلیر خوزستان هستیم، ولی امروز این مردم بخاطر انباشت مشکلات گوناگون در رنج و سختی قرار دارند و باید برای عبور از معضلات موجود و ایجاد ثبات در استان برنامه ریزی و اقدامات فوری و جدی انجام شود.

رییسی با تاکید بر اینکه باید اهتمام ویژه‌ای در کشور نسبت به برطرف کردن مسائل استان خوزستان داشت، افزود: متاسفانه نسبت به خوزستان بی توجهی‌هایی صورت گرفته و چنانچه در طول این مدت توجه خاصی به استان شده بود امروز شاهد انباشت مسائل و مشکلات مختلف در سطح استان نبودیم.


بیشتر بخوانید: فیلم/ رئیسی: نباید منتظر شروع دولت شویم


وی، تشکیل شورای راهبردی متشکل از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی برای بررسی ویژه وضعیت استان خوزستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دیدگاه‌ها و راهکار‌های این شورا برای رفع مشکلات مردم خوزستان مورد توجه دولت سیزدهم خواهد بود.

رییسی با تاکید بر اینکه هرگونه هزینه در خوزستان برای رفع مشکلات آب، فاضلاب و توسعه یافتگی و ایجاد اشتغال را سرمایه گذاری می‌دانیم و نه هزینه، اظهارداشت: بدون تردید بخشی از ثروت عظمیی که خداوند در سرزمین خوزستان قرار داده باید در مسیر توسعه و رفع نیاز‌های اساسی استان هزینه شود.

رییس‌جمهوری منتخب با بیان اینکه مدیر عالی استان در استان‌هایی که شرایط خاص دارند در دولت مورد توجه خواهد بود، گفت: در استان‌هایی که مشکل خاص دارند، استانداران ویژه انتخاب خواهند شد تا با اختیارات ویژه بتوانند به صورت نوبه‌ای مسائل استان را در زمان‌های کوتاه با حضور در هیات دولت مطرح و پیگیری کنند و رفع محرومیت در استان‌هایی مانند خوزستان و سیستان و بلوچستان در اولویت اقدامات همه دولتمردان خواهد بود.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر