تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

یک مقام بیمارستانی: شرایط کرونا بسیار خطرناک است

با افزایش تعداد کلی بیماران، درصد بیماران بدحال هم افزایش یافته و "متاسفانه انگار مردم فراموش کردند که کرونا وجود دارد.

اقتصاد ۲۴- شروین شکوهی، رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان تهران که یکی از مراکز درمان بیماران مبتلا به کرونا است، می‌گوید "به هیچ وجه آینده روشنی از یک ماه آینده ویروس نداریم، تمام امید ما مثل پیک‌های قبلی این است که خود ویروس فروکش کند و این در حالی است که سیستم درمانی کشور شرایط بسیار سختی دارد. "

شکوهی به خبرگزاری ایسنا گفت که با افزایش تعداد کلی بیماران، درصد بیماران بدحال هم افزایش یافته و "متاسفانه انگار مردم فراموش کردند که کرونا وجود دارد. "

وی همچنین مانند سایر کادر بهداشت و درمان از تعطیلات ۶ روزه تهران انتقاد کرد و دولت را مسئول عدم اجرای "اقدامات مطلوب" دانست و گفت: "این تعطیلی ۶ روزه تهران چه فایده‌ای داشت؟ این گونه تعطیلی‌ها کمک نمی‌کند، آمار وحشتناک زیاد است و شرایط بسیار خطرناک است و با توجه به خستگی زیاد کادر درمان نمی‌توان با این شیوه کرونا را جمع کرد. "

به گفته وی "در بیمارستان ما اصلا تخت خالی نیست. برای پذیرش بیمار از اورژانس به بخش یا باید یک نفر مرخص شود یا اینکه خدای ناکرده یک نفر جان خود را از دست بدهد، که تخت خالی شود. "

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، ۲۸۶ مبتلا به ویروس کرونا در شبانه‌روز منتهی به روز شنبه، جان خود را از دست داده اند و ۱۹هزار و ۸۴۶ بیمار جدید هم شناسایی شده اند که ۲هزار و ۶۲۰ نفر از آن‌ها بستری شدند.

ارسال نظر