تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

ایران کاردار انگلیس در تهران را احضار کرد

وزارت امور خارجه ایران در پی متهم شدن از سوی انگلیس در حمله به کشتی اسرائیلی در نزدیکی سواحل عمان کاردار این کشور در تهران را احضار کرد.

اقتصاد ۲۴-وزارت امور خارجه ایران در پی متهم کردن این کشور در خصوص حمله به کشتی «مرسر استریت» در اقیانوس هند از سوی انگلیس، کاردار بریتانیا در تهران را احضار کرد.

به گزارش وبسایت «وزارت امور خارجه ایران»، کاردار انگلیس در نبود سفیر این کشور در تهران احضار شده است.

در دیدار با دیپلمات انگلیسی اتهامات وارده به ایران «بی پایه و اساس» خوانده شد.

امروز وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد محسن بهاروند، سفیر ایران در لندن در پی حمله به کشتی «مرسر استریت» احضار شده است.

روز گذشته نیز دومنیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس طی بیانیه‌ای ایران را در حمله به یک کشتی اسرائیلی در اقیانوس هند مقصر دانسته و این حمله را محکوم کرد.

گفتنی است کشتی «مرسر استریت» تحت مدیریت شرکت «زودیاک» متعلق به ایال اوفر، بازرگان اسرائیلی در ۳۰ ژوئیه حین سفر از تانزانیا به امارات متحده عربی در اقیانوس هند هدف قرار گرفت. بر اثر این حادثه ۲ نفر از خدمه این کشتی جان خود را از دست دادند.

شبکه تلویزیونی «العالم» وابسته به دولت ایران طی گزارشی اعلام کرد که حمله مذکور در پاسخ به حمله هفته گذشته تل‌آویو به سوریه انجام گرفته است.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل نیز ایران را در حمله به کشتی اسرائیلی مقصر دانست.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در نشست خبری مجازی خود نقش این کشور در حمله به کشتی اسرائیلی را رد کرد.

آناتولی

ارسال نظر