تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

اتحادیه اروپا حمله به کشتی مرسر استریت را محکوم کرد

اتحادیه اروپا حمله به کشتی مرسر استریت را محکوم می‌کند و پیگیری اوضاع در منطقه ادامه می‌دهد. پیشتر ناتو نیز حمله به کشتی مرسر استریت را محکوم و اعلام کرد که نگرانی اقدامات ایران در منطقه است.

اقتصاد ۲۴-نابیلا ماسرادی نماینده رسمی سازمان سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل در این خصوص اطلاع داد.

وی بیان داشت: «ما حمله به کشتی مرسر استریت را محکوم می‌کنیم. ما به خاطر کشته شدن شهروندان رومانی و انگلیس متاسف شدیم و به خانواده‌ها و دوستان آن‌ها تسلیت می‌گوییم. همه شرایط این حمله باید روشن شود.»

ماسرادی گفت: «در این ارتباط ما برآورد‌هایی که آمریکا، بریتانیا و اسرائیل انجام داده اند، ارزیابی می‌کنیم. چنین اقداماتی که با امنیت و آزادی دریانوردی در منطقه مغایرت دارد، غیر قابل قبول است. تمامی طرفین باید از چنین اقداماتی که برای ثبات منطقه مضر است، اجتناب کنند. اتحادیه اروپا همچنین به نظارت بر وضعیت منطقه ادامه می‌دهد.»

پیشتر ناتو نیز حمله به کشتی مرسر استریت را محکوم و اعلام کرد که نگرانی اقدامات ایران در منطقه است.

​شایان ذکر است که روز ۳۰ ژوئیه (جمعه)، گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه ۲۹ ژوئیه (پنجشنبه) در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت اسرائیل بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر