تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

توضیحات بانک مرکزی در مورد بانک ایرانی بحرین و تامین ارز واکسن کرونا

اکبر کمیجانی رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به اتهامات وارد شده به بانک ایرانی در بحرین و نیز آخرین روند تامین ارز واکسن کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

اقتصاد۲۴اکبر کمیجانی در بازدید از مرکز واکسیناسیون بانک ملی ایران، درباره تامین ارز واکسن کرونا و اقدامات حقوقی بانک مرکزی درباره مسایل پیش آمده با کشور بحرین توضیح داد.

در ادامه بخش‌هایی از اظهارات رییس کل بانک مرکزی را می‌خوانید:

*در حال حاضر در ۱۷ نقطه از تهران واکسیناسیون در حال انجام است. امیدواریم ظرف هفته جاری به اتمام برسد و یک ایمنی خاطر در میان همکاران بانک‌ها ایجاد شود. در یک ماه آینده نیز دوز دوم انجام خواهد شد. با توجه به اینکه بیش از ۲۶۰ نفر از همکاران بانکی در اثر ابتلا به این ویروس فوت شدند، دیگر شاهد چنین وقایع تلخی نباشیم.

* در زمینه تامین ارز برای واردات واکسن کرونا، از سال گذشته روند تامین ارز آغاز شده است. بانک مرکزی با همکاری بانک‌ها توانسته به موقع ارز لازم را خصوصا طی ماه‌های اخیر فراهم کند. اجازه بدهید عدد را بیان نکنم. اما تلاش‌ها در جریان است تا هرگونه مشکلی برای تامین ارز وجود داشته، برطرف شود.


بیشتر بخوانید: رونمایی از لیست کامل کابینه رئیسی


* هیچ مشکلی برای تامین ارز نداریم و ارز کافی در اختیار داریم. راه‌های تامین این ارز نیز مهیاست. امیدواریم که هیچ گونه کمبودی در تامین ارز تا پایان واکسیناسیون نداشته باشیم.

* واردات واکسن در اختیار ستاد مرکزی وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد و توزیع در سراسر کشور نیز با مدیریت وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شود. هر نوع واردات با مدیریت و مسئولیت وزارت بهداشت و درمان است.

* متاسفانه تصمیماتی اتخاذ شده و دادگاهی در بحرین ادعا کرده که بانک مرکزی، بانک‌هایی را که در ارتباط با فیوچر بانک بوده و از اوایل دهه ۸۰ با مجوز بانک مرکزی بحرین آغاز به کار کرده و فعالیت آن نیز بسیار خوب و درخشان بوده است. کوچکترین نقصی در امور فعالیتی این بانک در زمانی که در جریان بود، شناسایی نشده بود. متاسفانه با اهدافی غیر حرفه‌ای اتهاماتی واهی به این بانک زده شد و فعالیت این بانک از سال ۲۰۱۵ متوقف شده است. بانک مرکزی با مشورت و هماهنگی که با دولت و امور حقوقی و بین المللی انجام داده، اعلام موضع کرده و این مسئله پیگیری خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر