تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
یونسکو بر اساس یک نظرسنجی جهانی از ۹۰۱ روزنامه نگار از ۱۲۵ کشور آزار آنلاین روزنامه نگاران را بررسی کرد

سرمازدگی: روند‌های جهانی خشونت آنلاین علیه زنان روزنامه نگار

زنان روزنامه نگار که با نژادپرستی، همجنس گرایی، تعصب مذهبی و سایر اشکال تبعیض نیز مواجه هستند، در معرض حملات آنلاین بیشتری قرار می‌گیرند و تاثیرات بدتری بر آنان خواهد داشت.

اقتصاد ۲۴-اخیرا یونسکو در یک مقاله‌ای که به تازگی منتشر کرده است به افزایش شدید خشونت آنلاین علیه زنان روزنامه نگار اشاره می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه این حملات در حال حاضر به طور جدایی ناپذیری با اطلاعات غلط، تبعیض و سیاست‌های پوپولیستی پیوند خورده است.

«سرمازدگی: روند‌های جهانی خشونت آنلاین علیه زنان روزنامه نگار» خلاصه‌ای ویرایش شده از یک مطالعه بین رشته‌ای آینده است که توسط مرکز بین المللی روزنامه نگاران (ICFJ) انجام شده است.
این اولین مورد در نوع خود از نظر دامنه و روش، بر اساس یک نظرسنجی جهانی از ۹۰۱ روزنامه نگار از ۱۲۵ کشور است.

مصاحبه‌های طولانی با ۱۷۳ روزنامه نگار و کارشناس؛ دو مطالعه موردی با بیش از ۲.۵ میلیون پست رسانه‌های اجتماعی که توسط روزنامه نگاران برجسته‌ای همچون ماریا رسا (فیلیپین - برنده جایزه آزادی مطبوعات جهانی گیلرمو کانو ۲۰۲۱) و کارول کادوالادر (انگلستان) ارزیابی شده است، از جمله مستندات این گزارش است.
در این مقاله به ۱۵ مورد به صورت دقیق پرداخته شده است؛ هم چنین مقاله همراه با مروری بر ادبیاتی که صد‌ها نشریه تحقیقاتی علمی و جامعه مدنی را در بر می‌گیرد.

مقاله بحث حقایق سخت و تجزیه و تحلیل دقیق یافته‌های کلیدی زیر را ارائه می‌دهد:

حملات آنلاین تأثیرات واقعی در زندگی دارند. آن‌ها نه تنها بر سلامت روانی و بهره وری تأثیر می‌گذارند، بلکه حملات جسمی و آزار‌های قانونی نیز به طور فزاینده‌ای در اینترنت ایجاد می‌شود.

زن ستیزی با سایر اشکال تبعیض تلاقی می‌کند. زنان روزنامه نگار که با نژادپرستی، همجنس گرایی، تعصب مذهبی و سایر اشکال تبعیض نیز مواجه هستند، در معرض حملات آنلاین بیشتری قرار می‌گیرند و تاثیرات بدتری بر آنان خواهد داشت.

خشونت جنسیتی آنلاین با اطلاعات غلط تلاقی می‌کند. در حالی که کمپین‌های اطلاعاتی نادرست، زن ستیزی را در جهت گزارش گیری انتقادی تسلیح می‌کند، گزارش در مورد اطلاعات غلط می‌تواند محرکی برای افزایش حملات باشد.

حملات آنلاین علیه زنان روزنامه نگار دارای انگیزه‌های سیاسی است. بازیگران سیاسی، شبکه‌های افراطی و رسانه‌های حزبی به عنوان محرک و تقویت کننده خشونت آنلاین علیه زنان روزنامه نگار شناخته می‌شوند.

شبکه‌های اجتماعی و سازمان‌های خبری هنوز در تلاش برای پاسخگویی موثر هستند.

در زمینه یک اکوسیستم اطلاعاتی به طور فزاینده سمی، سیستم عامل‌ها به عنوان عوامل اصلی خشونت آنلاین در نظر گرفته می‌شوند.

هنگامی که زنان روزنامه نگار در بحبوحه طوفان خشونت آنلاین به آن‌ها به کارفرمایان خود مراجعه می‌کنند، اغلب از پاسخ‌های موثر باز می‌مانند و حتی با رفتار‌هایی که سرزنش کننده قربانی است نیز روبه رو می‌شوند.

تیمی متشکل از ۲۳ محقق بین المللی از ۱۶ کشور به سرپرستی جولی پوستتی، نبیله شببیر، دیانا مینارد، کالینا بونچوا و نرمینه ابولز در این مطالعه مشارکت داشتند.

منبع: یونسکو

ارسال نظر