تاریخ انتشار: ۰۷:۱۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
دومین گروه دانش‌آموزان منطقه آزاد جبل‌علی فارغ‌التحصیل شدند

رهبران آینده امارات چگونه آموزش می‌بینند؟

منطقه آزاد جبل‌علی از فارغ التحصیل شدن گروه دوم دانش آموزان خود خبر داد که قرار است رهبران آینده بخش خصوصی این کشور شوند.

اقتصاد24- منطقه آزاد جبل‌علی که از شناخته‌شده‌ترین بنادر ترانزیتی جهان محسوب می‌شود در سال‌های اخیر سعی کرده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نقش خود را ایفا کند و در همین زمینه از سال 2016 دوره‌های آموزشی را تحت عنوان Tumoohi آغاز کرد که در آن سعی دارد فرصت‌های شغلی در زمینه‌های مختلف از جمله حقوق، صنعت، تدارکات، نفت و گاز، خودرو و مراقبت‌های بهداشتی را آموزش دهد.

در همین راستا برای کمک به جامعه امارات و حمایت از آن، با شرکت DP World قرارداد همکاری امضا کرد که در نهایت به فارغ التحصیلی گروه دوم دانش آموزان منطقه آزاد جبل‌علی منجر شده است.

به نوشته سایت منطقه آزاد جبل‌علی، Tumoohi به معنی «بلند همتی من» است و در واقع یک برنامه آموزشی برای کمک به جوانان با استعداد امارات برای توسعه مهارت های لازم همراه با ارائه تجربه در محل کار از طریق کارآموزی است. در سال جاری در این دوره‌ها 35 نوجوان اماراتی در 11 شرکت بزرگ آموزش دیده‌اند.

این برنامه مورد حمایت بخش های عمومی و خصوصی امارات قرار گرفته است که از مهمترین این بخش‌ها می‌توان به وزارت منابع انسانی، دانشگاه زاید و کالج های عالی فناوری اشاره کرد.

در راستای این برنامه 40 سازمان دولتی و غیر دولتی متعهد شده اند تا با Tumoohi همکاری کنند که این امر با ارائه فرصت های شغلی برای کارآموزان از طیف وسیعی از بخش ها صورت می گیرد.

قرار است فارغ التحصیلان این دوره‌ها از تعداد زیادی شرکت های چند ملیتی همچون ABB، Maersk ،Imdaad، بازدید کنند.

در همین زمینه سلطان احمد بن سلیمان، رئیس گروه و مدیر عامل شرکت DP World، گفت: «DP World با حمایت دولت امارات متحده عربی و به منظور دستیابی به اهداف خود برای ایجاد شغل برای جوانان مستعد اماراتی ایجاد شده و در پی آن هستیم تا از طرح های موفق جهانی الگوبرداری کنیم. تمرکز ما بر آن است که برنامه‌هایی را ارائه دهیم که به وسیله همکاری با سازمان ها، مجموعه ای از مهارت ها را برای جوانان فراهم کنیم.»

سلطان احمد بن سلیمان می افزاید: «هدف ما این است که استعداد جوانان را توسعه داده و به آنها فرصتی بدهیم تا بتوانند توانایی های خود را به طور کامل نشان دهند. قصد داریم از طریق Tumoohi، نسل بعدی رهبران صنعتی را مدیریت کنیم که اخلاق و ارزش های کاری ما را درک می کنند».


منال ال‌بیات، مدیر اجرایی انجمن، Expo 2020 دبی نیز در این زمینه می‌گوید: «در Expo 2020 دبی، ما افتخار می کنیم که از برنامه Tumoohi حمایت کنیم، زیرا به قدرت جوانان ملت خود اعتقاد داریم و می بایست فرصت های مناسبی را برای یادگیری و رشد آنها در اختیار قرار دهیم. مهارت ها و تجربیاتی که فارغ التحصیلان امروز در طی 9 ماه گذشته کسب کرده اند، پایه ای است که آنها می توانند در آینده یک شغل موفق را بسازند.»
ارسال نظر