تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
گزارش اقتصاد ۲۴ از بازار مسکن

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در محله شهرآرا مرداد ۱۴۰۰ + جدول

شهرآرا یکی از محله‌های غرب تهران و واقع در شهرداری منطقه دو است. حدود جغرافیایی این محله از شمال به گیشا، از جنوب به ستارخان، از شرق به بزرگراه چمران و از غرب به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری منتهی می‌شود.

اقتصاد ۲۴- حمل‌ونقل عمومی در این محله از طریق خطوط اتوبوسرانی و در ایستگاه شهرآرا یا ایستگاه پمپ بنزین امکان‌پذیر است. علاوه بر این، دسترسی به اتوبوس‌های تندرو در میدان توحید که فاصله بسیار کمی با محله دارد، میسر است. ساکنین این محله می‌توانند برای استفاده از مترو، به ایستگاه شادمان در خط دو و چهار مترو تهران مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید: قیمت رهن و اجاره آپارتمان در محله چیتگر مرداد ۱۴۰۰ + جدول


محله شهرآرا جزء محله‌های قدیمی تهران است و قدمت برخی خانه‌های موجود در آن به بیش از پنجاه سال می‌رسد. محله شهرآرا جزء اولین محله‌های تهران است که به منظور جلوگیری از رشد عرضی شهر تهران، در دستور کار اجرایی ساخت ساختمان‌های چند طبقه قرار گرفت. بیشتر ساختمان‌های این منطقه پس از ساخت، به خانواده‌های دولتی از طبقه متوسط رو به بالای شهر تعلق یافت. به همین دلیل ساکنین قدیمی شهرآرا، اغلب از اهالی تهران قدیم هستند. از ساختمان‌های قدیمی این محله می‌توان ساختمان معروف و قرمزرنگ دریانی و مجتمع مسکونی کوشک اشاره کرد.

ارسال نظر