تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

آخرین وضعیت ترخیص دارو و خوراک دام از گمرک

ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرک بندر شهید رجایی گفت: ۲۸ تن دارو و ۲۷۸ هزار تن نهاده‌های دامی در حال ترخیص از گمرک شهید رجایی است.

اقتصاد۲۴- ابوالفضل اکبرپور افزود: ۶۶ هزار تن کالای اساسی در جریان تشریفات گمرکی است که پس از اخذ مجوز‌های قانونی در سریع‌ترین زمان ممکن خارج و به بازار عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط بحرانی به وجود آمده و تعطیلی یک هفته‌ای کشور، همکاران ما بدون هیچ گونه تعطیلی به صورت شبانه روزی نسبت به ترخیص کالا‌های ضروری اقدام می‌کنند و در امر خدمات رسانی هیچ گونه کوتاهی نخواهند کرد.

اکبرپور بیان کرد: ۶۶ هزار تن کالای اساسی شامل برنج، دانه‌های روغن و شکر است که به گمرک اظهار شدند و پس از پایان یافتن تشریقات گمرکی و با قرار گرفتن در مسیر سبز به صورت حمل یکسره در مرحله خروج قرار می‌گیرند.

ناظر گمرک بندر شهید رجایی اضافه کرد: همچنین از این میان ۲۸ تن مربوط به دارو و ۲۷۸ تن نهاده‌های دامی شامل ذرت است که بدون هیچ گونه ایستایی و تعلل در ورود و ترخیص به صورت حمل یکسره در حال ترخیص است.


بیشتر بخوانید: صف۱۲۰۰کامیونی ومعطلی دوهفته‌ای در مرز بازرگان


او اظهار کرد: مواد اولیه دارو، ماشین آلات و تجهیزات تولید، نهاده‌های دامی و هرگونه کالا‌های وارداتی که مورد نیاز فوری جامعه است بدون انجام تشریفات گمرکی (به جز بازرسی اجمالی) با اخذ درخواست به صورت حمل یکسره و شبانه روزی و بدون هیچ گونه ایستایی با تنظیم صورت جلسه یا صدور حکم حمل یکسره نسبت به خروج اقدام و فرصت لازم برای ادامه تشریفات گمرکی بعد از خروج کالا به صاحب کالا داده می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر