تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

معافیت مالیاتی خیریه‌ها چه شرایطی دارد؟

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: شرط برخورداری از معافیت مالیاتی موسسه‌ها، نام‌نویسی در سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسه‌های خیریه است.

اقتصاد۲۴- مریم السادات میرمالک ثانی در این باره تاکید کرد: موسسه‌های خیریه به منظور برخورداری از معافیت مالیاتی براساس بند (و) تبصره (۱۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به منظور ساماندهی و کارآمدسازی سیاست‌های حمایتی باید در سامانه معرفی شده از سوی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی ثبت نام کنند.

وی گفت: موسسه‌های خیریه لازم است تمامی مراحل مربوط به ثبت نام از جمله درج شماره حساب‌های درخواستی را تکمیل کنند.

میرمالک افزود: طبق دستور العمل، مقرر شده است از ۱۰ مرداد به بعد موسسه‌های خیریه، تمامی پرداخت‌های حمایتی خود را از طریق حواله الکترونیک ساتنا/ پایا، با درج عدد ۱۱۰ و شناسه ملی موسسه خیریه در قسمت شناسه پرداخت انجام دهند.

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: گزارش پرداخت‌ها از بانک مرکزی دریافت و پس از ثبت در سامانه به سازمان امور مالیاتی به منظور بررسی ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: بر همین اساس صاحبان امضای موسسه می‌توانند از پانزدهم اول هر فصل صورتحساب عملکرد موسسه و شناسنامه اقتصادی مدد جویان موسسه را بر اساس داده‌های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در پروفایل مربوطه خود در سامانه مشاهده کنند.


بیشتر بخوانید: شرط برخورداری موسسات خیریه از معافیت مالیاتی اعلام شد


میرمالک با اشاره به اینکه راهنمای تمامی مراحل ثبت نام در قالب فیلم آموزشی، راهنما و دستور العمل در سامانه قابل مشاهده است، اظهار داشت: در همین راستا شماره تلفن ۰۲۱۲۵۰۰ برای پاسخگویی به مخاطبان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: متقاضیان می‌توانند سوالات خود را به نشانی پست الکترونیکی که در سامانه آمده ارسال کنند.

وی تصریح کرد: پاسخگویی ظرف مدت ۴۸ ساعت انجام خواهد شد.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر