تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی:

بالاترین قیمت هویج ۳۰ هزار تومان است

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: عرف قیمت هویج نهایتا تا ۲۷ هزار تومان است و مردم میتوانند در صورت مشاهده گران فروشی در ایام تعطیل با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

اقتصاد۲۴- اسدالله کارگر در خصوص افزایش قیمت هویج گفت: افزایش قیمت هویج مقطعی است، همانند سال‌های گذشته در فصل تابستان با کاهش هویج روبرو هستیم و از طرفی افزایش تقاضا سبب میشود تا ثبات بر هم بریزد.

وی ادامه داد: کشت هویج در هوای خنک امکان‌پذیر است که با توجه به اینکه پاییز را در پیش رو داریم قطعا به زودی مشکل کمبود هویج نیز برطرف خواهد شد.

کارگر تاکید کرد: در شرایط فعلی که پاندمی کرونا را داریم و توصیه پزشکان بر مصرف آب هویج است این موضوع نیز بر افزایش تقاضا تاثیرگذار بوده و کم بودن عرصه نیز از سوی دیگر اصلی‌ترین عوامل افزایش قیمت بوده است.

وی بیان کرد: قبل از ایام تعطیلات، در میادین میوه هر کیلو هویج از ۱۶ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان خرید و فروش میشده است و خرده فروشی‌ها مجاز هستند که تا ۳۵ درصد بر قیمت‌ها بیفزایند که نهایتا ۹ درصد سودشان است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران تصریح کرد: اعضای اتحادیه به خاطر مسائل متعددی مردم‌داری میکنند به طور مثال در گشت هفتگی که روز‌های سه شنبه انجام میدهیم مشاهده کرده‌ایم که برخی از اعضا، هر کیلو هویج را که ۲۰ هزار تومان خریداری کرده با نرخ ۲۲ هزار تومان میفروشد که نشان میدهد هیچ سودی از این فروش ندارد.


بیشتر بخوانید: ماجرای فروش هویج با کارت ملی چیست؟


وی افزود: قیمت‌ها با توجه به درجه ۳_۲_۱ اعلام میشود، ولی این موضوع ملاک نیست و ملاک اصلی فاکتور خرید در مبدا است که خرده فروشان فقط تا سقف ۳۵ درصد میتوانند بر قیمت‌ها اضافه کنند. خرده فروشی که هویج را ۲۰ هزار تومان خریداری کرده میتواند نهایتا ۲۷ هزار تومان بفروشد، ولی در اکثر جا‌هایی که نظارت داشتیم قیمت‌ها ما بین ۲۲ تا ۲۵ هزار تومان بود.

کارگر با تاکید بر اینکه فروش هر کیلو هویج بیشتر از ۳۰ هزار تومان گران فروشی محسوب میشود و غیرمتعارف است خاطرنشان کرد: نظارت بازرسان اتحادیه به صورت متداول در حال انجام است و برچسب قیمت‌ها بر اساس فاکتور بوده و استاندارد است، چنانچه برچسب قیمتی وجود نداشته باشد، تخلف محسوب میشود.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در پایان عنوان کرد: عرف قیمت هویج نهایتا تا ۲۷ هزار تومان است و مردم میتوانند در صورت مشاهده گران فروشی در ایام تعطیل با سامانه ۱۲۴ و در ایام غیر تعطیل با تلفن مردمی اتحادیه به شماره ۰۲۱۵۵۶۶۲۳۸۰ تماس بگیرند که در اولین فرصت رسیدگی خواهد شد.

منبع: ایسکانیوز

ارسال نظر