تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
یورش اعضای گروه طالبان به منازل خبرنگاران دویچه وله در افغانستان دست‌کم یک کشته بر جای گذاشت

طالبان در جستجوی خانه به خانه مخالفان

بر اساس بیانیه دویچه‌وله، در جست‌وجوی خانه به خانه طالبان به دنبال یک خبرنگار این رسانه، یکی از بستگان این خبرنگار به ضرب گلوله کشته شده است. در این حمله، یکی دیگر از بستگان این خبرنگار که در بیانیه «ادیتور» دویچه‌وله توصیف شده به‌شدت زخمی شده است.

اقتصاد ۲۴-در حالی که عملیات تخلیه هزاران نفر از فرودگاه بین‌المللی کابل همچنان ادامه دارد، گزارش‌ها حاکی از آغاز «جستجوی خانه به خانه» در افغانستان توسط طالبان برای دستگیری مخالفان این گروه است.

به گزارش یورو نیوز و بنابر یک گزارش محرمانه سازمان ملل که به رویت خبرگزاری فرانسه رسیده، طالبان با تهیه «لیست‌های سیاه» به تعقیب مخالفان خود پرداخته و خانواده‌ها را تهدید کرده در صورتی که افراد مورد نظر را تحویل ندهند خود آنان را بازداشت خواهد کرد.

بنابر این سند، هدف عمده طالبان در این کارزار دستگیری کسانی است که با نیرو‌های ایالات متحده و ناتو کار می‌کرده‌اند.

این در حالی است که همزمان اوضاع در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کابل مغشوش گزارش شده و نیرو‌های غربی در حال تخلیه هزاران نفر از شهروندان خود و کارکنان افغان سفارتخانه‌ها هستند.

یک مقام ارشد ناتو به خبرگزاری رویترز گفته است تا کنون ۱۸ هزار نفر از کابل تخلیه شده‌اند.

مرگ یک نفر در پی یورش طالبان به محل زندگی خبرنگاران دویچه‌وله

هم چنین به گزارش دویچه‌وله در روز جمعه یورش اعضای گروه طالبان به منازل خبرنگاران این رسانه در افغانستان دست‌کم یک کشته بر جای گذاشته است.
بر اساس بیانیه دویچه‌وله، در جست‌وجوی خانه به خانه طالبان به دنبال یک خبرنگار این رسانه، یکی از بستگان این خبرنگار به ضرب گلوله کشته شده است.
در این حمله، یکی دیگر از بستگان این خبرنگار که در بیانیه «ادیتور» دویچه‌وله توصیف شده به‌شدت زخمی شده است.
در این بیانیه آمده است که طالبان در روز‌های گذشته به محل زندگی دست‌کم سه روزنامه‌نگار دیگر دویچه‌وله نیز یورش برده‌اند.
دویچه‌وله و دیگر سازمان‌های خبری آلمان از دولت این کشور خواسته‌اند که برای نجات کارکنان افغانستانی آن‌ها سریع اقدام کند.
انتشار اخبار این‌چنینی مخالف وعده‌هایی است که رهبران طالبان از زمان تصرف کابل داده‌اند.
در همین زمینه خبرگزاری فرانسه روز جمعه نوشت که به سندی از سازمان ملل دست یافته مبنی بر این که طالبان بر تلاش خود برای شناسایی شهروندان افغانستانی که با کشور‌های غربی و ناتو همکاری کرده‌اند افزوده است.

ارسال نظر