تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران

تعامل با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی راه نجات وزارت نیرو است

  نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: برای آنکه چالش‌های وزارت نیرو حل شود، ضرورت دارد که وزرات نیرو دولت سیزدهم با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی تعامل داشته باشد.

اقتصاد ۲۴- آرش نجفی درباره وضعیتی که وزارت نیرو با آن روبرو است و وزیر دولت سیزدهم باید به آن توجه کند، اظهارداشت: یکی از موضوعاتی که وزارت نیرو در دولت سیزدهم باید به آن توجه کند این است که خودش را بنگاه اقتصادی و مقبول ببیند و از مواضع خود دفاع کند.

وی با بیان اینکه وزرات نیرو باید نهاد رگولاتوری شود تا تسهیل گری در فعالیت بخش خصوصی اتفاق بیفتد، افزود: همانگونه که در شرکت‌های خدمات موبایل بحث رگولاتوری انجام و قیمت‌ها و خدمات رقابتی شد در حوزه برق نیز می‌توان این فرآیند را دنبال کرد و از آنجا که در دولت گذشته این امر در دستور کار قرار گرفت در دولت سیزدهم می‌توان این مهم را عملیاتی کرد.


بیشتربخوانید:خطر ورشکستگی صنعت برق


نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نیرو، می‌تواند مشکلات وزارت نیرو را حل کند، خاطرنشان کرد: علی اکبر محرابیان؛ وزیر پیشنهادی نیرو کار‌های بسیار سخت و متعددی دارد که قطعا با همکاری بخش خصوصی می‌تواند آن‌ها را به سرانجام برساند، این وزراتخانه با چالش رمز ارز، راندمان پایین نیروگاه ها، کمبود برق و سایر موارد مواجه است که باید برای هر کدام آن برنامه جامع و عملیاتی داشته باشد.

وی با تایید صحبت‌های وزیر پیشنهادی نیرو در مجلس مبنی بر اینکه نگاه به وضعیت نیروگاه‌ها و بخش خصوصی باید تغییر کند، افزود: همانگونه که محرابیان عنوان کرد واقعا منطقی و علمی نیست که بخش خصوصی نیروگاه بسازد و برق را به وزارت نیرو بدهد و این وزارتخانه پول بخش خصوصی را با تاخیر پرداخت کند و یا در برخی از مواقع هیچ پولی نپردازد؛ این رویه تا زمانیکه اصلاح نشود بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری و ایجاد نیروگاه جدید نیست.

نجفی با تاکید بر اینکه راه نجات وزارت نیرو تعامل با بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: برای آنکه با سرعت مصرف برق کاهش پیدا کند باید در زمینه مدیریت مصرف و مدل‌های کاهندگی فعالیت‌های عملی صورت گیرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر