تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
افزایش تقاضا برای پودر لباسشویی

مردم به خرید اقتصادی محصولات شوینده روی آورده‌اند

قیمت بسیار بالای مایع لباسشویی، تقاضا برای خرید پودر‌های لباسشویی را دوباره بالا برده است.

اقتصاد ۲۴ - افزایش ۲۵درصدی قیمت شوینده‌ها از اوایل تیرماه قیمت بعضی از این محصولات را بسیار بالا برده و با توجه به پرمصرف‌بودن این اقلام، مردم به خرید انواع به‌صرفه و اقتصادی این محصولات روی آورده‌اند.

گفته می‌شود در بعضی از سوپرمارکت‌ها خرید مایع لباسشویی نسبت به گذشته تا حدودی کاهش یافته و به همین نسبت خرید پودر ماشین لباسشویی بیشتر شده است. قیمت یک ظرف ۷/۲ لیتری مایع لباسشویی در بیشتر برند‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۱۰هزار تومان است و هر لیتر از این محصولات حدود ۴۰ تا ۵۰هزار تومان قیمت دارد درحالی‌که پودر‌های لباسشویی میانگین قیمتی نسبتا پایین‌تری دارند و قیمت‌شان بین ۲۰ تا ۳۰هزار تومان در هر کیلوگرم است.


بیشتربخوانید:تولیدکنندگان دوباره شوینده‌ها را گران کردند


از ابتدای تیرماه قیمت مصوب محصولات شوینده شامل مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، پودر و مایعات لباسشویی، صابون، خمیر دندان و محصولات دارای تریگر (نازل) حداکثر ۲۵درصد و قیمت مصوب سایر محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی نیز ۲۰درصد افزایش یافت. ورود شوینده‌های مایع به بازار در سال‌های اخیر گرایش به خرید انواع جامد و پودری را کاهش داده و این محصولات به‌دلیل قدرت حل شوندگی بیشتر طرفداران بیشتری دارند. قیمت انواع پودری و مایع شوینده‌های لباس در جداول زیر مقایسه شده است.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر