تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰

راه اندازی جنبش کارمندان اپل برای افشای آزار و تبعیض

گروهی از کارمندان فعلی و سابق اپل با یکدیگر همراه شده و از همکارانشان دعوت کردند روایت خود از تبعیض، آزار و تلافی که در این شرکت تجربه کرده اند را به اشتراک بگذارند.

اقتصاد۲۴- این گروه که هشتگ اپل تو (#AppleToo) نام دارد، تا ۲۷ اوت حدود ۵۰۰ مورد از چنین روایت‌هایی را جمع کرده و اکنون انتشار آن‌ها را در سایت "مدیوم" رسمی خود آغاز کرده است. شر اسکارت، مهندس امنیتی اپل و چهره این جنبش در سایت مدیوم نوشت: به دلیل این که خواندن روایت‌های مذکور از نظر احساسی سنگین است، هر بار پنج روایت را به اشتراک خواهد گذاشت.

یکی از این داستان‌ها مربوط به فروشنده سیاه پوست در انگلیس است که تلاش کرد حمایت روسای خود را برای جلوگیری از فراگیر شدن نژادپرستی در محل کار جلب کند. یک کارمند زن تعریف کرد چگونه از سوی یکی از اعضای تیم خود هدف آزار قرار گرفته، اما مدیریت در این باره اقدامی نکرده است. یک روایت هم مربوط به کارمندی بود که هدف حمله فیزیکی یک مشتری قرار گرفته بود، اما از حمایت مدیریت برخوردار نشده بود.

جنبش هشتگ اپل تو در توییتر اعلام کرد ۷۵ درصد این روایات موضوع مشترکی دارند که شامل نوعی تبعیض است.


بیشتر بخوانید: فرار روزنامه‌نگاران افغان از افغانستان


اسکارلت در مصاحبه با پروتکل اظهار کرد: احساس می‌کند شرکت اپل باید مسئول شناخته شود، زیرا مدیران این شرکت خود را مسئول نمی‌دانند. افراد می‌خواهند صدایشان شنیده شود و حس نمی‌کنند که صدایشان به گوش اپل می‌رسد. وی در ادامه افزود: بعضی از کارمندان که چند دهه در این غول فناوری سابقه حضور دارند، حس می‌کنند که مدیریت سابق بر این به حرف آن‌ها گوش می‌کرد، اما دیگر این طور نیست.

بر اساس گزارش انگجت، اپل در واکنش به خبر راه اندازی جنبش هشتگ اپل تو، در بیانیه‌ای اعلام کرد ما همه نگرانی‌ها را جدی می‌گیریم و هنگامی که موضوعی مطرح می‌شود به تحقیق می‌پردازیم و بنا بر رعایت حریم خصوصی افراد، درباره مسائل مربوط به کارمند خاصی صحبت نمی‌کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر