تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

چین پخش تصاویر مردانِ زن‌سان و دارای زیبایی‌های زنانه را از تلویزیون ممنوع کرد

به ادعای فاکس نیوز مقامات رسمی چین نگرانند که ستاره‌های هنری و سرشناس این کشور متاثر از ظواهر جذاب و دخترانه برخی خوانندگان و بازیگران کره جنوبی و ژاپنی، مردان جوان کشورشان را به فاصله گرفتن از روحیات مردانه ترغیب کنند.

اقتصاد ۲۴-دولت چین پخش تصاویر مردانی که چهره آن‌ها با ظرافت و زیبایی زنانه آمیخته شده از تلویزیون دولتی این کشور ممنوع کرد.

فاکس‌نیوز با انتشار گزارشی در این خصوص ضمن اشاره به دستورالعمل تازه دولت چین آنرا بخشی از پروژه «جوانسازی ملی» معرفی کرد که به ادعای این رسانه آمریکایی شی جین پینگ خواستار تحقق آن شده است.

در گزارش فاکس‌نیوز تصریح شده: دولت چین نمایش مردان زنسان را در تلویزیون ممنوع کرده و به پخش‌کنندگان رسانه‌ای تاکید کرده که «فرهنگ انقلابی» را ترویج کنند.

بخشنامه دولت همچنین از رسانه‌ها خواسته است تا تلاش خود را مصروف تقویت کنترل بر جامعه و بخش تجارت کنند تا از این راه بتوان شهروندان را به رعایت هنجار‌های رسمی ترغیب کرد.

فاکس نیوز در گزارش خود همچنین مدعی شده که شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین با اعمال سیاست‌هایی، چون نظارت و کنترل شدید‌تر حزب کمونیست بر عرصه‌های تجارت، آموزش، فرهنگ و دین آنچه «جوانسازی ملی» خوانده شده را در کشورش محقق کند.
بر اساس این گزارش شرکت‌ها و عموم مردم در چین برای حرکت در خط مشی تعیین شده توسط رئیس جمهوری با هدف دستیابی به یک چین قدرتمند‌تر و جامه‌ای سالم‌تر تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارند.

حزب کمونیست همچنین دسترسی کودکان به بازی‌های آنلاین را محدود کرده و سعی دارد از آنچه «توجه ناسالم و نامناسب به افراد مشهور» خوانده شده جلوگیری کند.
بر این اساس نهاد تنظیم کننده مقررات رسانه‌ای با استفاده از عباراتی توهین آمیز نظیر «افراد بسیار همجنسگرا» یا «سلاح‌های دخترانه» برای مردان زنسان از پخش‌کننده‌ها خواسته است به نمایش تصاویر این افراد و دیگر جلوه‌های غیر معمول زیبایی پایان دهند.
به ادعای فاکس نیوز مقامات رسمی چین نگرانند که ستاره‌های هنری و سرشناس این کشور متاثر از ظواهر جذاب و دخترانه برخی خوانندگان و بازیگران کره جنوبی و ژاپنی، مردان جوان کشورشان را به فاصله گرفتن از روحیات مردانه ترغیب کنند.
در این گزارش همچنین به نقل از نهاد تنظیم کننده مقررات پخش رسانه‌ای در چین آمده است: پخش کنندگان باید از ترویج «شاخ‌های اینترنتی» و تحسین ثروت و تبلیغ سلبریتی‌ها خودداری کنند؛ برنامه‌ها باید در عوض به شدت مروج «فرهنگ سنتی چین، فرهنگ انقلابی و فرهنگ سوسیالیستی پیشرفته باشد.»

یورونیوز

ارسال نظر