تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

زنان افغان خواستار حراست از حقوق‌شان در دولت آینده طالبان شدند

شماری از زنان افغان در شهرهایی، چون کابل و هرات و مزارشریف با برپایی تظاهرات در کابل خواهان حفظ حقوق و دستاوردهایشان در دولت آینده طالبان در افغانستان شدند.

اقتصاد ۲۴-گروهی از زنان افغان با تجمع در مقابل کاخ ریاست جمهوری افغانستان در کابل خواهان حفظ حق و حقوق زنان در حکومت آینده طالبان در کشورشان شدند.
آن‌ها با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با مضمون «حق و حقوق زنان برابری با مردان؛ کشور بدون زنان منطقه‌ای بی‌زبان؛ زنان افغان زمین نماد این سرزمین؛ تحصیل، کار، آزادی پیش به سوی آبادی؛ حذف زنان حذف انسان؛ آزادگی شعار ماست باعث افتخار ماست؛ مشارکت سیاسی زن، قانون اساسی» برای حمایت از حق آزادی، کار، تحصیل و آموزش خود شعار سر دادند.
خانم صامیر خیرخواه طی سخنانی در این تجمع ضمن درخواست مشارکت زنان در دولت جدید این کشور گفت: جامعه‌ای که زنان در آن حضور ندارند به هیج وجه نمی‌تواند پیشروی کند.وی تاکید کرد: ما به اینجا برای رساندن صدای زنان افغان به گوش جهانیان آمده‌ایم و می‌خواهیم از حق و حقوق مادی و معنوی آن‌ها دفاع کنیم.

هم چنین طی روزهای اخیر اعتراضات مسالمت آمیز زنان افغان در شهرهای مختلف افغانستان با سرکوب از سوی نیروهای طالبان نیز همراه بوده است.

آناتولی

ارسال نظر