تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

انتقاد عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی از طرح فروش اقساطی انجمن

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی تهران با انتقاد از طرح فروش اقساطی مطرح شده توسط انجمن صنایع، گفت: مطمئنا خودشان هم در مقام عِلمی و بیطرفی این طرح را قبول نخواهند داشت.

اقتصاد ۲۴ - حسین شهرستانی در واکنش به طرح‌های فروش و اقدامات خارج از چهارچوب وظایف انجمن‌های تولیدی، با تأکید براینکه تولید بدون کمک توزیع یعنی دفن منابع و سرمایه‌ها، گفت: متعجب می‌شوم وقتی می‌بینم بعضی از دوستان که بدون شک از دانش و تجربه بالایی در صنعت برخوردار هستند، به خاطر غرق شدن در فضای رقابتی بین انجمن‌های موازی، اقدامات و اظهار نظر‌هایی انجام می‌دهند که مطمئنا خودشان هم در مقام عِلمی و بیطرفی قبول نخواهند داشت.

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی تهران اظهار کرد: همواره تمرکز تمامی نهاد‌ها بر پیشرفت تولید گذاشته شده، اما نباید از این موضوع غافل شد که در واقع بخش توزیع یکی از مولفه‌های اصلی در اقتصاد کشور‌ها به شمار می‌رود که متأسفانه گاهاً این حلقه مهم و کلیدی در زنجیره صنعت لوازم خانگی نادیده گرفته شده؛ اگر می‌خواهیم صنعت و تولید پویایی داشته باشیم، باید روی نظام توزیع برنامه‌ریزی کنیم تا این نظام با کارایی خود بتواند بخشی از موانع را هموار سازد.

وی ادامه داد: در واقع اهمیت نظام توزیع در برند‌سازی و اعتبار و اعتمادسازی برای تولیدات ایرانی نادیده گرفته شده، واقعیت انکارناپذیر این است که رشد و توسعه بخش‌های تولیدی در یک اقتصاد پویا نیازمند وجود نظام توزیع کالا و خدمات کارآمد و اثربخش است که آن را می‌توان به عنوان موتور رشد و توسعه بخش‌های تولیدی اقتصاد به شمار آورد. این بخش توزیع و فروشنده است که در رابطه مستقیم با مصرف کننده پس از ارتباط سازی، با هدایت هدفمند و ایجاد اعتماد برای تولیدات و برند‌های ایرانی اعتبارسازی می‌کند.


بیشتر بخوانید: اختصاص کارت اعتباری تا ۳۰ میلیون تومان به خریداران لوازم خانگی


شهرستانی افزود: سیاسی بازی و رقابت به منظور دریافت منابع و کرسی‌های بیشتر در شورا‌ها و انجمن‌های موازی باعث شده که بعضی شرح وظایف خود را فراموش و از حدود اختیارات خود عدول کنند و وارد حوزه‌های غیرتخصصی شوند.

وی عنوان کرد: گروهی فقط به دنبال شو و اظهار نظر‌های هدفمند به جهت جذب منابع، امکانات و انحصار برای شرکت‌های خاص هستند و بعضی به دنبال عضوگیری و دریافت حق عضویت و ایجاد کرسی‌های جدید و موازی با شرح وظایف تکراری برای ادامه حضور در صحنه و بقای خود هستند.

شهرستانی تاکید کرد: در این هیاهو، کل زنجیره صنعت لوازم خانگی است که دستمایه قدرت طلبی انجمن‌ها و ارگان‌های موازی شده و مظلوم‌تر از همه بخش توزیع می‌باشد که اساساً تأثیرگذارترین نقش را در ارائه و ارزش بخشی به تولیدات ایرانی ایفا می‌کند.

منبع: شبکه لوازم خانگی

ارسال نظر