تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
بادام تازه هم به جمع میوه‌های میادین اضافه شد

اختلاف ۷۵ هزار تومانی قیمت پسته تازه در میادین و سطح شهر

پسته و بادام تازه هم به جمع میوه‌های میادین اضافه شده و این اقلام با قیمتی نزدیک به نصف قیمت میوه‌فروشی‌های سطح شهر در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

اقتصاد ۲۴- نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری نشان می‌دهد قیمت گردوی تازه که از 2ماه پیش در میادین عرضه می‌شد حالا به ۲۳هزار تومان رسیده که هنوز ۱۰هزار تومان پایین‌تر از قیمت مغازه‌هاست، اما اختلاف قیمت نوبرانه‌های پسته و بادام در میادین و سطح شهر بسیار بیشتر است.

براساس نرخنامه جدید، بادام تازه در میادین با قیمت ۴۵هزار تومان عرضه می‌شود که ۱۸هزار تومان از میانگین قیمت سطح شهر ارزان‌تر است. درباره پسته تازه، شکاف قیمت از این هم بیشتر است.

این کالا در سطح شهر با میانگین قیمت ۱۷۰هزار تومان به فروش می‌رسد؛ درحالی‌که در میادین میوه‌ و تره‌بار ۹۵هزار تومان قیمت خورده است.


بیشتربخوانید:پسته تحت تاثیر جو روانی گران شد


در دیگر میوه‌ها نیز اختلاف بین ۲۰تا۵۰درصدی را میان قیمت میادین و مغازه‌ها شاهد هستیم؛ به‌طور مثال گلابی که در میوه‌فروشی‌ها کمتر از ۵۰هزار تومان فروخته نمی‌شود در میادین ۲۵هزار تومان قیمت خورده است. این اختلاف قیمت در بخش صیفی‌جات هم وجود دارد که به‌طور کامل در جداول پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

با توجه به فصل آبلیموگیری قیمت لیمو هم برای شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است. لیمو در میوه‌فروشی‌ها و فروشگاه‌هایی که آبلیموی تازه تهیه می‌کنند، ۲۱تا۲۵هزار تومان است، اما در میادین ۱۵هزارو700تومان قیمت خورده است.

قیمت دیگر اقلام پرمصرف این فصل برای ترشی انداختن هم به این شرح است؛ کلم سفید 7هزارو900تومان، کلم قرمز 8هزارو900تومان، گل کلم 5هزارو900 و پیاز ریز ۳هزار تومان. ذرت شیرین هم که از خوراکی‌های محبوب تابستانی است در میادین 9هزارو200تومان قیمت خورده است.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر