اقتصاد ۲۴- خردادماه امسال انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبمیوه و کنسانتره ایران از افزایش قیمتها خبر داد و اعلام کرد با توجه به افزایش هزینههای تولید، شرکتهای تولیدی از انجمن خواستهاند قیمت محصولات افزایش یابد.
این افزایش قیمت، بهای هر پاکت یکلیتری آبمیوه را به ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان رساند و پاکتهای ۲۰۰ میلیلیتری هم ۷ هزار تومانی شدند. بیشترین قیمت برای آبمیوههای یکلیتری تا پارسال ۲۲ هزار تومان و برای آبمیوههای ۲۰۰ میلیلیتری ۳ هزارو ۵۰۰ تومان بود.
بیشتربخوانید:چرا قیمت میوه در میادین کاهش نمی یابد؟
با اینحال آبمیوه ازجمله محصولاتی بوده که کمترین افزایش قیمت را طی یکیدو سال گذشته داشته، زیرا تولیدکنندگان معتقدند بازار کشش گرانی بیشتر را ندارد. آبمیوه هنوز برای بسیاری از مردم کالایی لوکس محسوب میشود و حتی مشتریهای جدی هم درصورت مشکل اقتصادی به راحتی آن را از سبد خرید حذف میکنند.
با همه اینها بهگفته فروشندگان سوپرمارکتها مصرف آبمیوه در دوره کرونا افزایش خوبی داشت و مردم بهدلیل اعتماد به محصولات کارخانهای و بستهبندی و همچنین با توجه به قیمت بسیار بالای میوه در تابستانی که گذشت، بیشتر به مصرف آبمیوه روی آوردند.