تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مربا

قیمت مربا در یک سال اخیر دو برابر شد

قیمت مربا در یک سال اخیر دوبرابر شده است. مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت درج شده روی شیشه‌های مربا از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰درصد افزایش نشان می‌دهد و بیشتر برند‌ها قیمت محصولاتشان را بیش از ۶هزار تومان افزایش داده‌اند.

اقتصاد ۲۴- میانگین قیمت یک شیشه مربای ۳۰۰گرمی گل یا هویج از اسفند۹۹ تا امروز از ۱۲هزار به ۱۸هزار تومان رسیده و برای مربای بالنگ این میانگین از ۱۵هزار تومان به ۲۳هزار تومان رسیده است.

قیمت مربا‌های مختلف بسته به قیمت میوه‌ای که در آن به‌کار رفته بسیار متفاوت است و بازه قیمتی گسترده‌ای را در این محصول شاهد هستیم، اما آنچه در همه انواع و تمامی برند‌ها مشترک بوده افزایش قیمت این محصولات است.


بیشتربخوانید:یک وعده غذای گرم و ۲ وعده غذای سرد یک خانواده ۳.۳ نفری؛ ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در ماه است/ فاجعه بیماری‌های متابولیکی دربین کارگران


قیمت مربا هم سال گذشته هم طی نیمه اول سال شاهد افزایش ۵۰درصدی بود و از تابستان گذشته تاکنون این محصول گرانی ۱۰۰درصدی را تجربه کرده است.

در سوپر مارکت‌ها نزدیک به ۲۰ برند مختلف مربا با سهم متفاوتی از بازار در حال رقابت با یکدیگرند. طی یک‌سال اخیر قیمت انواع محصولات صبحانه از قبیل اقلام لبنی، نان، چای، کره، مربا و عسل بین ۵۰ تا ۱۵۰درصد رشد داشته است.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر