تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
در مردادماه امسال انجام شد:

رسیدگی به ۱۴ هزار گزارش مردمی از تخلفات بازار در کشور

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت: در مردادماه امسال ۱۴ هزار و ۶۰ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است.

اقتصاد ۲۴ - سیدمجتبی سجادی با بیان این مطلب تصریح کرد: این گزارش‌ها شامل ۲ هزار و ۴۱۴ مورد گزارش کتبی و ۱، ۷۷۴ مورد حضوری و ۹۸۷۲ مورد تلفنی بوده که البته از مجموع آنها، ۳، ۹۷۶ مورد متخلف و ۵، ۶۸۵ مورد غیر متخلف شناخته شد و ۴ هزار و ۴۰۲ فقره دیگر به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.

وی ارزش ریالی پرونده‌ها را بیش از ۸ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: از این تعداد شکایات ۱۲ هزار و ۵۳۰ فقره مربوط به کالا بوده و یک هزار و ۵۳۰ مورد دیگر مربوط به خدمات است.

سجادی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی، کم فروشی تقلب و عدم درج قیمت است، تصریح کرد: در بخش کالا مربوط به انواع نان و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودرو‌های سبک و رستوران‌های غذاخوری بوده است.

این مقام مسوول، همچنین درباره مصالحه قبل از شکایات نیز عنوان کرد: در این مدت، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده‌اند، ۳۳۸ فقره در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات در خصوص راه‌های مختلف و متفاوت برای ثبت و رسیدگی به شکایات نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود: به منظور نظارت‌های پیشگیرانه، رصد و پایش بازار، جلوگیری از افزایش قیمت کالا وخدمات و ایجاد آرامش روانی در جامعه، سامانه ۱۲۴ به طور شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات مردمی و شناسایی واحد‌های متخلف اقتصادی است و شهروندان در صورتی که احساس نمایند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آن‌ها اجحافی صورت گرفته می‌توانند از طریق مراجعه حضوری، شماره‌گیری ازطریق تلفن ۱۲۴، کتبی، پست، پورتال سازمان حمایت «WWW.cppo.ir» و اپلیکیشن آپ ۱۲۴.ir نسبت به تنظیم شکایات خود اقدام نمایند.

منبع: روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

ارسال نظر