تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۲ مهر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس در هفته پیش‌رو

یک کارشناس بازار سرمایه با پیش بینی بورس برای هفته آینده گفت: با توجه به اینکه شاخص در هفته گذشته ریزشی بود احتمالا در هفته آینده روند صعودی با شیب ملایم را در پیش می‌گیرد.

اقتصاد ۲۴- علی مولوی پور درباره وضعیت بازار سرمایه در چهارمین هفته شهریور گفت: در اولین روز هفته شاخص کل، با عدد یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد شروع به کار کرد ر این هفته بازار به طور کلی روند نزولی داشت و کاهش حدود ۷ درصدی داشت و در نهایت به پله یک میلیون و ۳۰۰ واحد نزول کرد.

او افزود: در این هفته گروه خودرو و ساخت قطعات، گروه فلزات اساسی، بانک‌ها و موسسات اعتبار یبیشترین حجم معاملات را داشتند از طرف دیگر بیشترین ارزش معاملات مربوط به گروه فلزات اساسی و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله بود.


بیشتر بخوانید: پیش بینی بورس شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰


مولوی اظهار کرد: از عواملی که باعث شد در این هفته شاهد روند نزولی شاخص کل باشیم، می‌توان به عامل شناسایی نقاط سود توسط معامله گران اشاره کرد که بعد از چند ماه روند صعودی قابل قبول، برخی معامله گران نسبت به شناسایی سود خود اقدام می‌کنند و دست به فروش می‌زنند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: با توجه به اینکه شاخص در هفته‌های اخیز رشد قابل قبولی داشته است و از طرف دیگر شاخص در هفته گذشته در حالت استراحت به سر برد، پیش بینی می‌شود در هفته آینده شاهد آغاز روند صعودی البته با شیب ملایم‌تر نسبت به گذشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر