تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۰۲ مهر ۱۴۰۰
جزییات تشکیل کمیته SME‌ها در مجلس

برای تامین مالی بنگاه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم

دبیر کمیته بنگاه‌های کوچک و متوسط کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: در کشور ما نگاه‌ها بیشتر به سمت مجموعه‌های بزرگ اقتصادی مانند فولاد و نفت است در حالی که اه‌های کوچک و متوسط نقش بزرگی در اشتغال و توسعه اقتصادی دارند. ما کار خود را در مورد آن گاه‌های کوچک و متوسط شروع کردیم با انجمن‌ها و اتاق‌های تعاون و بازرگانی و همچنین شرکت‌ها در این باره در حال تعامل هستیم.

اقتصاد ۲۴- حجت‌الله فیروزی در مورد تشکیل کمیته SME‌ها در کمیسیون صنایع مجلس اظهار کرد: بنگاه‌های کوچک و متوسط جزو مجموعه‌های اقتصادی هستند که نقش زیادی در اقتصاد کشور‌ها ایفا می‌کند همه کشور‌هایی که زیرساخت اقتصادی دارند تولیدکننده و صنعتی هستند بالای ۸۰ درصد ظرفیت‌های اقتصادی خود را از بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌گیرد. همچنین بنگاه‌های کوچک و متوسط بیشترین نقش را در اشتغال دارند.

وی افزود: در کمیسیون صنایع مجلس چندین کمیته برای حوزه‌های مختلف مانند معدن، هوافضا و ... وجود دارد، از همین روی خلا یک کمیته که به طور اختصاصی به مسائل صنایع کوچک و متوسط بپردازد حس می‌شد که کمیسیون با تشکیل چنین کمیته موافقت کرد و من به عنوان دبیر این کمیته انتخاب شدم.

دبیر کمیته بنگاه‌های کوچک و متوسط کمیسیون صنایع مجلس گفت: در کشور ما نگاه‌ها بیشتر به سمت مجموعه‌های بزرگ اقتصادی مانند فولاد و نفت است در حالی که بنگاه‌های کوچک و متوسط نقش بزرگی در اشتغال و توسعه اقتصادی دارند. ما کار خود را در مورد بنگاه‌های کوچک و متوسط شروع کردیم و در همین راستا با انجمن‌ها و اتاق‌های تعاون و بازرگانی و همچنین شرکت‌ها در حال تعامل هستیم.


بیشتربخوانید:فعل و انفعالات پولی و تورمی تا فعال شدن موتور رشد اقتصادی


وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که بررسی‌های لازم را انجام دهیم تا متوجه شویم آیا خلاء قانونی در این رابطه وجود دارد یا خیر؛ و اگر حمایت‌های نظارتی مورد نیاز باشد آن‌ها را انجام دهیم. باید توجه داشت که بخشی از نیاز‌های این بنگاه‌ها مربوط سرمایه در گردش و نیاز‌های مالی است و باید در این مورد برنامه ریزی کنیم که چطور می‌توانیم به این بنگاه‌ها کمک و حمایت مالی کنیم.

فیروزی افزود: ظرفیت بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور ما بیشتر است چراکه بسیاری از صنایع بزرگ مانند هواپیماسازی را نداریم؛ لذا تاثیر بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور ما بیشتر از کشور‌های پیشرفته است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر