تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰

۲۰۰ پرونده تخلف در حمل و نقل برون شهری

مدیر کل بازرسی خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به وضعیت نظارت‌های صورت گرفته در حوزه حمل و نقل طی مرداد ماه سال جاری، گفت: طبق آمار ارائه شده طی این بازه زمانی، ۲ هزار و ۴۵۷ واحد در حوزه حمل و نقل درون و برون شهری کالا و مسافر در سراسر کشور توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مورد بازرسی قرار گرفته اند.

اقتصاد ۲۴- پرویز فرجی  با بیان اینکه بازرسی‌ها در این مدت منجر به تشکیل ۵۶ فقره پرونده تخلف در این دو بخش شده است، افزود: در کمترین زمان ممکن به این پرونده‌ها رسیدگی و در صورت اثبات تخلف از سوی شرکت‌های مذکور با آنان طبق موازین قانونی برخورد خواهد شد.

مدیر کل بازرسی خدمات سازمان حمایت؛ با اشاره به تفکیک پرونده‌های تشکیل شده اظهار داشت:؛ از این تعداد ۳۲ فقره پرونده در بخش برون شهری و ۲۴ فقره پرونده در بخش درون شهری بوده است.

فرجی ارزش تخلفات کشف شده مربوط به شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل درون و برون شهری (کالا و مسافر) طی مقطع زمانی یاد شده را ۱۹۲ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: هرگونه افزایش قیمت خودسرانه کالا‌ها و خدمات تخلف بوده و با متخلفین بدون اغماض برخورد قانونی می‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به استناد آمار‌های دریافتی از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۴ هزار ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری (کالا و مسافر) مورد بازرسی و بازدید دوره‌ای قرار گرفته است.

به گفته وی طی همین مدت، در بخش برون شهری مسافر ۲۰۰ پرونده تخلف به ارزش یک هزار و ۴۷۸ میلیون ریال تشکیل شده است.

مدیر کل بازرسی خدمات سازمان حمایت؛ با اشاره به افزایش موج پایانی سفر‌های تابستانی هموطنان از نظارت‌های ویژه بر چگونگی عملکرد حمل و نقل درون و برون شهری (کالا و مسافر) تحت شرایط کنونی خبر داد و اظهار کرد: از مردم تقاضا می‌شود هرگونه سوء استفاده‌های احتمالی در این زمینه را با شماره تلفن ۱۲۴ در میان گذارند تا توسط بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت مورد پیگیری قرار گیرد.

فرجی همچنین از بازرسان خواست، با پیگیری و رسیدگی دقیق به گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی، شاکیان را نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی مطمئن سازند.

منبع: روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

ارسال نظر